جزئیات دستگیری سارقان سریالی عابربانک‌ها در تهران
سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقان عابر بانک‌های سطح شهر تهران خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.

اعضای این باند در مجموع حدود 150 میلیون تومان از این طریق به دست آورده بودند

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی در حاشیه طرح دستگیری سارقان دستگاه‌های خودپرداز که پیش از ظهر امروز در مقر آگاهی تهران برگزار شد اظهار کرد: در اسفند ماه سال 96 بود که خبر مربوط به سرقت دستگاه‌های خودپرداز به پلیس اطلاع داده شده و بلافاصله تیمی مسئول رسیدگی به این پرونده شد.

وی با بیان اینکه در همان سرقت‌های اولیه ماموران پلیس موفق به ردزنی سارقان شدند، گفت: ابتدا تصور بر این بود که شش نفر این سرقت‌ها را انجام داده بودند اما در تحقیقات بعدی مشخص شد که چهار نفر اقدام به سرقت دستگاه‌های عابر بانک کرده‌اند که اقدامات پلیس برای شناسایی و دستگیری این افراد ادامه یافت.

وی با بیان اینکه اعضای این باند اقدام به سرقت دستگاه‌های عابربانک در کرج، نازی آباد، بلوار میرداماد، میدان ونک کرده بودند، گفت: این افراد به طور متوسط از هر دستگاه عابربانک بین 20 تا 30 میلیون پول برداشت کرده بودند که در مجموع چیزی حدود 150 میلیون تومان از این طریق به دست آورده بودند که از این پول نفری حدود 15 میلیون تومان را تقسیم کرده و مابقی را هنوز میان خودشان تقسیم نکرده بودند.

یاراحمدی با بیان اینکه سارقان طی 24 ساعت گذشته در مخفیگاه‌هایشان طی عملیات‌های جداگانه در محدوده غرب تهران دستگیر شدند، ادامه داد: این افراد بین 30 تا 35 سال سن داشته و همگی به اتهام جرائمی چون سرقت محموله و ...  دستگیر شده بودند همچنین یکی از متهمان دستگیر شده در مرخصی از زندان بوده است.

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به شگرد متهمان در سرقت اظهار کرد: این افراد که به اعتراف خودشان دوست داشتند پولدار شوند ابتدا محل را بازبینی کرده و با شناسایی مراکزی که عابربانک آنها از ضریب ایمنی کمتری برخوردار بوده نقشه خود برای سرقت را طرح می کردند. متهمان سپس اقدام به سرقت خودرو کرده که از آن در سرقت خود استفاده کنند. این خودروها یکی خودروی تیزرو و دیگری خودروی باری بوده است.

یاراحمدی با بیان اینکه اداره هفدهم پلیس آگاهی رسیدگی به این پرونده را بر عهده داشت، گفت: آخرین سرقت این افراد روز 26 فروردین در محدوده نازی آباد بود که پس از آن کارآگاهان اقدام به دستگیری آنان کردند.

وی درباره چگونگی بازگشایی مخزن عابربانک‌ها نیز گفت: متهمان با استفاده از تجهیزات خود و دستگاه‌های برش اقدام به برش دستگاه عابربانک کرده و پول‌ها را برداشت می‌کردند.

دستور رئیس پلیس پایتخت برای ارتقای ایمنی عابربانک‌ها

یاراحمدی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های سرقت شده دارای ضریب ایمنی پایین بودند، گفت: در همین راستا رئیس پلیس پایتخت به تمامی بانک‌ها ابلاغ کردند تا نسبت به ارتقای ایمنی دستگاه‌های خودپرداز خود به ویژه دستگاه‌هایی که در خارج از محدوده بانک قرار دارند اقدام کنند.

یاراحمدی درباره اقدامات پلیس آگاهی تهران در ایام نوروز نیز گفت:‌جرایم خشن در ایام نوروز 16 درصد کاهش داشته و طی این مدت کشفیات جرایم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 24 درصدی داشته است.

متهمان دستگیر شده اقدام به سرقت سواری پرادو، بی ام و و سواری ماکسیما کرده بودند تا با استفاده از این خودروها بتوانند به سرعت از محل متواری شوند که ماموران پلیس آن را هم کشف کردند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir