مصوبه کمیسیون فرهنگی صدور مجوز رادیووتلویزیون دیجیتال توسط صداوسیماست
وکیلی با بیان اینکه مصوبه روز گذشته این کمیسیون به معنی انحصار صداوسیما برای صدور مجوز رادیو و تلویزیون اینترنتی است، گفت تلاش ها برای اصلاح این مصوبه در حال انجام است.

به‌دنبال اصلاح مصوبه‌ایم

محمدعلی وکیلی یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مصوبه روز گذشته کمیسیون فرهنگی در حالی به تصویب رسید که ما به دلیل درگیری برای برگزاری مراسم نشست مشترک سه قوه در جلسه حضور نداشتیم و این باعث شد این موضوع که جزو بندهای اختلافی بود به تصویب برسد.

البته روایتی که از مصوبه کمیسیون فرهنگی ارائه می‌شود با واقعیت فاصله دارد، ‌این مصوبه شامل فعالیت‌های مجازی و خبرگزاری‌ها نمی‌شود و در واقع به معنی انحصار صداوسیما برای صدور مجوز رادیو و تلویزیون دیجیتالی است که هنوز هم کامل نشده است.

وکیلی با بیان اینکه طرح خط مشی، اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما همچنان در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد، گفت: ما در ادامه جلسات بررسی این طرح ابهامات موجود را برطرف خواهیم کرد.

این عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه مصوبات کمیسیون فرهنگی باید نهایتا به تصویب صحن علنی مجلس هم برسد، یادآور شد: اینکه صدور مجوز رادیو و تلویزیون دیجیتالی منحصرا در اختیار صداوسیما قرار گیرد مورد اختلاف بود اما در جلسه روز گذشته کمیسیون در غیاب ما رای آورد. ما مخالف این انحصار هستیم و تلاش می‌کنیم مصوبه فوق اصلاح شود.

طبق مصوبه کمیسیون فرهنگی در ماده چهار طرح نظارت بر صداوسیما، پخش فراگیر برنامه‌های رادیویی یا تلویزیونی در داخل و خارج از کشور در انحصار سازمان صداوسیما است و مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات رادیویی و تلویزیونی فراگیر و نظارت بر آن، منحصراً بر عهده سازمان صداوسیماست و هرگونه ارائه خدمات نوین پخش فراگیر رادیویی و تلویزیونی الزاماً بر بستر شبکه ملی اطلاعات منحصر و محدود می‌شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir