افزایش حقوق 19.5 درصدی مستمری بگیران تأمین اجتماعی تحقق یافت
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان حقوق مستمری بگیران این سازمان امسال در مقایسه با سال گذشته به میزان 19.5 درصد افزایش یافته است.

 حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی 19.5 درصد افزایش یافت

سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی روز جمعه در خطبه های پیش از نماز در مصلای قدس زاهدان اظهار کرد: حقوق مستمری بگیران در دولت تدبیر و امید 82 درصد افزایش یافته که بیشتر از نرخ تورم بوده است.

این سازمان پارسال 520 هزار میلیارد ریال به مستمری بگیران خود پرداخت کرده که معادل نیمی از درآمد نفتی کشور بوده است.

تنها 28 درصد از جمعیت سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که در مقایسه با سایر نقاط کشور رقم بسیار کمی است.

به منظور حمایت از تولیدات داخلی 2 بسته تنظیم شده که یکی از آنها مربوط به بخشودگی جرائم کارگاه ها و دیگری در رابطه با معافیت های بیمه ای است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد : بخشودگی جرائم به گونه ای در نظر گرفته شده تا به کارفرمایان کمک شود و معافیت های مالیاتی نیز شامل کارگاهایی می شود که حداقل 2 کارگر زیر 37 سال در آن مشغول به فعالیت باشند.

همچنین برخی وام های بدون بهره برای مستمری بگیران تامین اجتماعی در زاهدان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به زحمات کارگران اظهار داشت: هم اینک 42 میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که بخش عمده را کارگران و خانواده های آنان تشکیل می دهند.

سید تقی نور بخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور و هیات همراه امروز/جمعه /به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان سفر کرد.
دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان و سخنرانی در میان نمازگزاران زاهدان از جمله برنامه های نوربخش به این شهرستان بود.

وی همچنین عصر روز جمعه به منظور افتتاح چند طرح در روز شنبه به شهرستان های سراوان و خاش در جنوب سیستان و بلوچستان سفر می کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir