چهره متفاوت وزیر بهداشت با هدیه سوسنگردی‌ها
در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها، هموطنان سوسنگردی به رسم تشکر به وزیر لباس محلی هدیه دادند.

هدیه سوسنگردی‌ها به وزیر بهداشت

دکتر عباس زارع نژاد - مشاور وزیر بهداشت و رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، با اشاره به سفر وزیر بهداشت به استان خوزستان و افتتاح  پروژه های بهداشتی و درمانی در این استان، گفت: در هر دوره سفر به خرمشهر و آبادان می‌توان رضایتمندی نسبی را در چهره مردم، در بیان امام جمعه، نمایندگان مجلس و مسئولان شهری دید؛ چراکه در هر دوره از این سفرها بخشی از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی منطقه تغییر می‌کند و بهبود می‌یابد.

پروژه‌های زیادی در استان خوزستان در دست ساخت است که در سال‌های آینده به بهره برداری می‌رسند. در مجموع می‌توان گفت با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، آبادان و خرمشهر از نظر شاخص‌های بهداشتی و درمانی به حد استاندارد و قابل قبول می‌رسند.

افتتاح کلینیک ویژه و هشت اتاق اختصاصی زایمان در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) خرمشهر، ایجاد ۱۰ اتاق اختصاصی زایمان در بیمارستان آبادان، توسعه بخش‌های اورژانس، اطفال، بلوک‌های زایمانی و راه‌اندازی ۸۰ تخت در بیمارستان طالقانی این شهر پروژه‌های افتتاح شده در این مناطق بوده‌اند.

وی همچنین با اشاره به سفر وزیر بهداشت به منطقه شادگان، اضافه کرد: این منطقه بسیار محروم است و به نظر می‌رسد گذر مسئولان کمتر به این منطقه می‌افتد. ساکنان این منطقه مطالبات انباشته‌ای در حوزه‌های مختلف دارند که یکی از آنها بیکاری است؛ چراکه زیرساختی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت ساماندهی زیرساخت‌های بهداشتی درمانی منطقه شادگان گفت: تمام بخش‌های بیمارستان این منطقه، بازسازی شده و تخصص‌های مختلف پزشکی در آن حضور دارند. امروز نیز بخش‌های سی‌تی اسکن و کلینیک ویژه آن افتتاح شد. در کنار مطالباتی که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد و باید به تدریج رفع شود، مردم مطالبات متفاوتی از وزیر بهداشت داشتند. به نظر می‌رسد مسئولان ملی و استانی باید در این منطقه حضور داشته باشند و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شده و در جهت رفع آنها اقدام کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت همچنین اضافه کرد: هرچند اقداماتی در شادگان در حال انجام است، اما این منطقه نیاز به توجه بیشتری دارد. به عنوان مثال تالاب بین‌المللی شادگان می‌تواند به عنوان زیرساختی در حوزه اشتغال مورد توجه قرار گیرد و به حل مشکل بیکاری کمک کند. شادگان با وجود استعدادی که برای رشد دارد، اما همچنان نیازمند توجه مضاعفی است.

زارع‌نژاد با اشاره به مشکلات منطقه دارخوین تصریح کرد: مشابه مشکلات شادگان، در منطقه دارخوین نیز وجود دارد. وزارت نفت در این منطقه زیرساخت‌هایی در حوزه استخراج نفت دارد. این وزارتخانه در ساخت مراکز بهداشتی و درمانی به وزارت بهداشت کمک کرده است، اما مردم انتظار دارند و می‌گویند با وجود این میزان ثروت، چرا همچنان وضع معیشتی ما خوب نیست؟ مجموعه‌هایی که در این منطقه فعالیت اقتصادی کلان دارند، می‌توانند به رفع مشکلات این منطقه کمک کنند. وزارت بهداشت از وزارت نفت و همچنین منطقه آزاد اروند به دلیل عمل به بخشی از تعهدات خود در زمینه بهداشت و درمان تشکر می‌کند، اما مردم هنوز منتظر رفع مشکل بیکاری در این منطقه هستند.

زارع نژاد با اشاره به افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی شهری و روستایی در دارخوین، ادامه داد: در ادامه سفر وزیر بهداشت به خوزستان، در سوسنگرد نیز پروژه بیمارستان شهدای نفت در دشت آزادگان افتتاح می ‌شود. پروژه‌های در حال ساخت به خصوص در استان خوزستان مشکلی برای تامین اعتبار ندارند. با این حال اجازه نمی‌دهیم پروژه‌های این استان متوقف شود و ان‌شاءالله در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسند.

در ادامه سفر وزیر بهداشت به استان خوزستان، بیمارستان شهدای نفت در سوسنگرد با 128 تخت و بخشهای مختلف افتتاح شد. این بیمارستان که ساخت آن 16 سال طول کشیده، می‌تواند پاسخگوی نیاز های بهداشتی و درمانی منطقه باشد. وزیر بهداشت نیز  وعده داده است که طی چند روز آینده گروهی را به مناطق سوسنگرد، دشت آزادگان و هویزه برای شناسایی نیاز های بهداشتی و درمانی، روانه میکند.

مطالبه اصلی مردم در این منطقه نیز اشتغال است. با توجه به این که در هفته کارگرهستیم،  وزارت کار می‌تواند تیمی برای بررسی زمینه‌های اشتغال بفرستد تا در صورت فراهم بودن شرایط، تسهیلاتی در این زمینه ایجاد کند تا به این ترتیب بتوان وضعیت بیکاری را در منطقه کنترل کرد.

در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها، هموطنان سوسنگردی به رسم تشکر به وزیر لباس محلی هدیه دادند.

چهره متفاوت وزیر بهداشت با هدیه سوسنگردی‌ها


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir