پیش بینی وضعیت هوای تهران و ایران برای فردا پنجشنبه 97/01/30
فردا سامانه بارشی در اغلب مناطق کشور فعال بوده و این سامانه در روز جمعه سبب بارش شدید در خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد شد.

پیش‌بینی بارش شدید در خراسان شمالی و رضوی

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در روز آینده خبر داد و گفت: فردا سامانه بارشی در اغلب مناطق کشور فعال بوده و این سامانه در روز جمعه سبب بارش شدید در خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد شد.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز ( ۱۹ اردیبهشت) در جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس رگبار و رعد برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

شدت بارش امروز در استان‌های لرستان، شرق ایلام، چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شمال خوزستان،‌قزوین، البرز و تهران خواهد بود. همچنین امروز در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (۲۰اردیبهشت) در غالب مناطق کشور این سامانه بارشی فعال خواهد بود، گفت: فردا وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق جنوب شرق و شرق با گرد و خاک همراه خواهد بود.

به گفته وظیفه، روز جمعه( ۲۱ اردیبهشت) بارش در مناطقی از شمال غرب،‌سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور ادامه خواهد داشت که شدت بارش در خراسان شمالی و رضوی خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: فردا آسمان تهران کمی ابری تا نمیه ابری ، همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دما ۲۵ و ۱۵ سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود . همچنین تهران در روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در روز جمعه ۲۳ و ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir