دستور آماده باش مدیریت بحران استان البرز به دستگاه‌های اجرایی
شورای هماهنگی شهرستان‌های البرز به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید ، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آماده باشند.

هشدار مدیریت بحران البرز؛ رگبار شدید در راه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در پی ورود سامانه بارشی جدید به استان و اخطاریه اداره کل هواشناسی، خطاب به فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و شهرداری‌های استان آماده باش اعلام کرد.

مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار کرد: پیرامون پیش بینی وضعیت جوی در استان البرز، از شب دوشنبه 31 اردیبهشت تا اوایل وقت پنجشنبه سوم خرداد گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، رگبار شدید، رعد و برق و در پاره‌ای نقاط همراه با تگرگ مورد انتظار است.

وی افزود: اوج فعالیت این سامانه برای ظهر و عصر امروز سه شنبه است و چهارشنبه روند نزولی بارش‌ها را خواهیم داشت.

مهرور گفت: در این راستا اعضاء شورای هماهنگی شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید ، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آماده باشند.

مهرور تصریح کرد: همچنین علاوه بر حفظ آمادگی، اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی ( استانی و شهرستانی ) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها صورت گیرد.

وی بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان ، سیم برق هوایی ، لوله‌ها ، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها توسط شهروندان تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران همچنین بر لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری توسط دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد.

وی از شهروندان درخواست کرد از سفرهای غیر ضروری در جادهای کوهستانی و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ خودداری کنند.

مهرور همچنین پیش بینی مکان ‌ های امن جهت اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری ) و ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و عوامل مردمی را خواستار شد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir