صدور حکم حبس برای تعدادی از متهمان املاک نجومی
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران: کیفرخواست ١٢ پرونده املاک نجومی صادر و این پرونده ها برای رسیدگی به دادگاه کارکنان دولت ارجاع شده است.

آخرین وضعیت پرونده املاک نجومی

عباس پوریانی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران درباره آخرین وضعیت پرونده املاک نجومی : اکنون 12 پرونده راجع به املاک نجومی با صدور کیفر خواست به مجتمع قضایی کارکنان دولت ارجاع شده که این پرونده ‌ها هنوز منجر به صدور رای نشده است و در حال رسیدگی در این دادگاه است.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه نخستین وقت رسیدگی به پرونده املاک نجومی سی ام اردیبهشت تعیین شده بود، ابراز امیدواری کرد این پرونده ‌ها به نحو احسن رسیدگی و رای قاطع برای آنها صادر شود.

به گفته وی، همچنین تعدادی از پرونده‌ ها هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا است و چنانچه اتهامی متوجه متهم یا متهمان باشد پرونده با صدور کیفر خواست به محاکم ارسال خواهد شد و در صورت نبود مستندات لازم ممکن است در مورد برخی از آنها قرار منع تعقیب صادر شود.

پوریانی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده حقوق‌ های نجومی تصریح کرد: تاکنون 42 پرونده حقوق های نجومی با صدور کیفرخواست به مجمتع قضایی کارکنان دولت ارسال شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد پرونده 21 فقره منجر به صدور رای شده است که 15 نفر محکوم شدند و برای 6 نفر حکم برائت صادر شده است.

رئیس کل محاکم تهران عنوان کرد: برخی از این افراد به رد مال، مجازات حبس و جزای نقدی و برخی هم به مجازات تا پنج سال حبس محکوم شدند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir