کارت های ملی قدیمی تا چه زمانی اعتبار دارند؟
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: مهلت دریافت کارت ملی هوشمند و همچنین اعتبار کارت های ملی قدیمی تا پایان امسال تمدید شد.

اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا پایان سال/ مردم برای تعویض سریعتر مراجعه کنند

سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، گفت: در سال گذشته از ابتدای آغاز طرح صدور کارت هوشمند ملی تا اسفندماه 43 میلیون و 749 هزار و 958 نفر پیش‌ثبت‌نام کردند.

 42 میلیون و 318 هزار و 704 نفر از متقاضیان در سال گذشته تکمیل ظرفیت انجام داده و برای 39 میلیون و 324 هزار و 29 نفر کارت ملی هوشمند صادر و ارسال شده است.

ابوترابی با اشاره به مهلت تعویض کارت ملی هوشمند تا پایان سال گفت: 36 میلیون و 731 هزار و 831 نفر کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند.

 11 میلیون نفر در ماه‌های پایانی سال پیش‌ثبت‌نام انجام داده‌اند و به دلیل بار بالای مراجعه مردم، زمان تعویض کارت ها تمدید شد و اکنون هم که تا پایان سال شده از مردم می خواهیم تعویض کارت های ملی خود را به روزهای پایانی نگذارند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: 510 ایستگاه سیار نیز برای صدور کارت هوشمند ملی راه‌اندازی شده است تا روند صدور کارت ها بهتر و کارتهای بیشتری صادر شود.

ابوترابی در مورد هزینه دریافت کارت هوشمند ملی گفت: 20 هزار تومان به حساب خزانه، 9 هزار تومان برای تکمیل پرونده و عکس و 2 هزار تومان برای تحویل کارت است که در مجموع 31 هزار تومان می‌شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com