پلیس به دنبال ظریف قلابی
پلیس آگاهی با انتشار تصویر مردی که خود را به نام «ظریف» معرفی کرده و اقدام به کلاهبرداری از زنی به بهانه ازدواج کرده بود، از شهروندان خواست که این فرد را شناسایی کنند.

کلاهبرداری با نام ظریف به بهانه ازدواج

پلیس آگاهی با انتشار تصویر مردی که خود را به نام «ظریف» معرفی کرده و اقدام به کلاهبرداری از زنی به بهانه ازدواج کرده بود، از شهروندان خواست که این فرد را شناسایی کنند.

هجدهم فروردین ماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه جعل عناوین از کلانتری ۱۰۸ نواب به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن خانمی با مراجعه به ماموران عنوان کرده بود که فردی پس از معرفی خود به عنوان مأمور یکی از وزارتخانه های دولتی و به بهانه خرید خودرو اقساطی بدون بهره با شرایط بسیار مناسب اقدام به کلاهبرداری چند میلیون تومانی از وی کرده است.

این زن پس از حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در توضیح شکایت خود به کارآگاهان گفت: چندی پیش با فردی که خودش را آقای ظریف معرفی کرده بود، آشنا شدم. او خودش را به عنوان مأمور یکی از وزارتخانه های مهم دولتی معرفی کرد و پس از مدت کوتاهی به بنده پیشنهاد ازدواج داد. طی این مدت وی بارها در خصوص جایگاه اداری خود صحبت می کرد تا اینکه یک بار گفت که می‌تواند با استفاده از موقعیت خود نسبت به ثبت نام خرید یک دستگاه خودرو سواری برای من آن هم به صورت اقساط بلند مدت و مهم تر از آن بدون بهره اقدام کند و تنها باید مبلغ را به عنوان پیش ثبت نام به حساب خودروسازی مربوط واریز کنم تا در عرض چند روز خودرو را تحویل بگیرم.

شاکی ادامه داد: من نیز که طی همین مدت کوتاه به او اعتماد کامل پیدا کرده بودم، پول درخواستی را برای ثبت نام اولیه خودرو پرداخت کرده و منتظر ماندم تا طی چند روز خودرو را تحویل بگیرم اما هیچ خبری نشد و بارها با شماره تماسش تماس گرفتم اما گوشی تلفن همراهش خاموش شده بود و آن زمان بود که فهمیدم قصد ازدواج با کسی را داشته ام که تنها از او یک شماره تلفن همراه بیشتر ندارم.

کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی با توجه به اظهارات شاکی که گفته بود برای دریافت پول به همراه متهم متواری پرونده به شعبه بانک مراجعه کرده ، به شعبه بانک مورد نظر رفته و در بازبینی تصاویر ضبط شده توسط دوربینهای مداربسته بانکی و با راهنمایی شاکی موفق به شناسایی تصویر متهم پرونده شدند.

پلیس به دنبال «ظریف» قلابی

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد: با توجه به ادامه رسیدگی به این پرونده و به منظور شناسایی و دستگیری متهم ، هماهنگی لازم برای انتشار بدون پوشش تصویر به دست آمده از متهم با بازپرس شعبه ۷ دادسرای ناحیه ۱۰ تهران به عمل آمده است. بنابراین از کلیه شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص هویت واقعی و یا مخفیگاه و محلهای تردد او دارند درخواست میشود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره ۵۱۰۵۵۵۱۳ در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

همچنین از دیگر شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم پرونده شده و توسط این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند نیز دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir