واکنش به آزار جنسی دانش آموزان در دبیرستانی در غرب تهران
مدیر کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شکایت از معاون متخلف مدرسه گفت: ماجرای تکان دهنده اذیت و آزار جمعی از دانش آموزان این دبیرستان از سوی وزارت آموزش و پرورش پیگیری می شود.

شکایت آموزش و پرورش از معاون متخلف مدرسه

مدیر کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنیم اظهار داشت: متأسفانه هفته پیش گزارشی از این موضوع به وزارت آموزش و پرورش رسید برخی از خانواده‌ها اعلام کردند که دانش‌آموزانشان پرخاشگر شدند وقتی علت پرخاشگری را پرسیدند به این نتیجه رسیدند که در مدرسه دانش‌آموزانشان مورد تعارض قرار گرفته‌اند. با اطلاع از این موضوع سریعاً وارد عمل شدیم و فرد خاطی را تحویل مراجع قضایی دادیم.

نظری با اشاره به اینکه معاون مدرسه نیروی آزاد مدرسه بوده است، تأکید کرد: متأسفانه فرد خاطی نیروی رسمی ما نبوده است و مدیر مدرسه باید نظارت جدی تری روی نیروهای آزاد داشته باشد. بنابراین مدیر مدرسه به خاطر این کوتاهی عزل شده است و پرونده این مدرسه به شورای نظارت آموزش و پرورش رفته است تا بتوانیم در این شورا مجوز لغو مدرسه را بگیریم.

 از هنگام گزارش این موضوع به طور جدی پیگیر وضعیت دانش‌آموزان بوده‌ایم و هنوز هم در حال بررسی موضوع هستیم و تا رسیدن به حکم قضایی از حق دانش‌آموزان نمی‌گذریم.

نظری همچنین به آموزش‌های خودمراقبتی به دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: این اتفاق به ما هشدار می‌دهد که اگر بخواهیم درباره بهداشت فردی خودمراقبتی، ارتقای آگاهی زیستی و سلامت بدن برای دانش‌آموزان صحبت کنیم خطایی انجام نداده‌ایم بلکه همه این موضوعات به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا آنها در شرایط بحرانی از خود محافظت کنند. البته کسانی که مخالف این موضوع هستند باید بدانند که هم‌اکنون خیلی از دانش‌آموزان ما آموزش‌های خودمراقبتی ندیده‌اند و این به نفع آنها نیست.

یکی از مسئولان مدرسه با پخش تصاویر مستجهن از طریق گوشی تلفن همراه، بچه‌ها را وادار به اعمال غیراخلاقی می‌کرده است. علاوه بر این فرد یاد شده دستبند به‌دست و در حضور پلیس اقرار کرد که با پخش تصاویر فیلم‌های مستهجن، بچه‌ها را تحریک به اعمال غیراخلاقی کرده است. اولیای دانش‌آموزان می‌گویند هم‌اکنون بچه‌ها تحت درمان روانشناسی هستند و با وجودی که فصل امتحانات آنهاست، از لحاظ روحی و روانی بشدت آسیب دیده‌اند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه ایران