پیش بینی وضعیت هوای تهران و ایران برای فردا چهارشنبه 97/03/16
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دما در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور خبر داد.

پیش‌بینی افزایش دما در سواحل شرقی دریای خزر

احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای کشور در طی روزهای آینده گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز در برخی نقاط شمال غرب، غرب، البرز مرکزی و استان‌های گیلان، مازندران، جنوب ایلام و شمال خوزستان رشد ابر، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه در برخی مناطق البرز مرکزی، شمال شرق و استان‌های مازندران، ارتفاعات گلستان و شمال سمنان رشد ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود، گفت: همچنین پیش بینی شده که در روز پنجشنبه در برخی نقاط شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و رگبار پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

طی سه روز آینده در ارتفاعات استان‌های کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه امروز و روز چهارشنبه در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور افزایش دما بین ۴ تا ۷ درجه رخ خواهد داد، گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای پایتخت نیز با بیان اینکه برای امروز سه شنبه بیشینه ۳۳ و کمینه ۲۱ پیش بینی شده است، گفت: برای امروز آسمان تهران قسمتی ابری، گاهی با وزش باد و در بعد از ظهر نیز شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و احتمال گرد و خاک نیز پیش بینی شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir