یارانه خرداد زودتر واریز می‌شود
بر خلاف ماه‌های گذشته یارانه خرداد ماه دو روز زودتر و در روز پنجشنبه همزمان با ۲۴ خردادماه واریز می‌شود.

زمان واریز یارانه خردادماه

به طور معمول یارانه نقدی هر ماه در روز بیست و ششم به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، اما برای ماه جاری با توجه به تعطیلات عید فطر دولت پرداخت یارانه خرداد ماه را دو روز زودتر انجام می‌دهد و در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه همزمان با ۲۴ خردادماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه ماه جاری هشتاد و هشتمین مرحله از پرداخت یارانه‌های نقدی است که از آذرماه سال ۱۳۸۹ و با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان واریز می‌شود. مبلغ یارانه نقدی در طول سال‌های گذشته تغییری نکرده و در مجموع اکنون بیش از ۷۷ میلیون نفر در هر ماه یارانه دریافت می‌کنند که هزینه‌ای بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان را برای دولت به همراه دارد.

در کنار یارانه نقدی که واریز می‌شود از فروردین ماه سال گذشته طبق قانون بودجه دولت مبلغی را به طور مازاد برای مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز واریز می‌کند.

با وجود تکالیفی که در قانون بودجه بر عهده دولت گذاشته شد تا با غربالگری یارانه‌بگیران هزینه سنگین پرداختی بابت یارانه نقدی را کاهش دهد، تاکنون گزارش قابل قبولی در مورد حذف یارانه‌بگیران پردرآمد از سوی دولت منتشر نشده است. این در حالی است که پیش تر اعلام شده بود حدود چهار میلیون نفر حذف شدند که در نتیجه اعتراض آنها بیش از یک میلیون نفر به جمع یارانه‌بگیران برگشتند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir