پیش بینی وضعیت هوای تهران و ایران برای فردا یکشنبه 97/03/27
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در مناطق جنوبی، از رگبار باران و رعد و برق در برخی مناطق کشور خبر داد.

وقوع گرد و خاک در استان‌های جنوبی/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۲۶ خرداد) به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب، استان‌های گیلان، مازندارن و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، ‌البرز، ‌تهران و سمنان رگبار باران، ‌گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا (۲۷ خرداد) در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ اردبیل و ارتفاعات البرز رشد ابر و رگبار پراکنده باران با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود،‌ تصریح کرد: در سایر مناطق کشور جو پایدار خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (۲۶ خرداد) در شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود،‌ گفت: این وزش باد در برخی مناطق به ویژه منطقه زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود.

طی سه روز آینده به سبب وزش باد شدید احتمال باد و گرد و خاک در استان‌های خوزستان و بوشهر و در برخی مناطق استان ایلام نیز وجود دارد.

به گفته وظیفه، با توجه به وزش باد شدید در مناطق جنوبی، فردا و پس‌فردا خلیج‌فارس، تنگه هرمز و با شدت کمتر دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود. همچنین از امروز (۲۶ خرداد) تا فردا افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور خواهیم داشت.

روز دوشنبه (۲۸ خرداد) علاوه بر مناطق شمالی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در سواحل شمالی کشور نیز افزایش ابر، همراه با کاهش نسبی دما و احتمال بارش پراکنده خواهند داشت.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ خرداد) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه  سانتیگراد و روز دوشنبه (۲۸ خرداد) صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir