نماینده ایرانشهر: واضح است که این اتفاق افتاده است
واضح است که این اتفاق افتاده است ولی تعداد قربانیان به واسطه اینکه ما در یک جامعه سنتی هستیم هنوز مشخص نیست.

دادگستری ایرانشهر موضوع تجاوز را رد نکرد

محمدنعیم امینی فرد، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در مورد بحث تجاوز به تعدادی از دختران در ایرانشهر به  شبستان گفت: در صحبتی که با رییس دادگستری ایرانشهر داشتم وی این موضوع را رد نکردند و بر این موضوع تاکید کردند که در مورد ابعاد قضیه، تعداد متهمان و کم و کیف قضایی پرونده بررسی ها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: بنا بر اعلامی که رییس دادگستری و دادستان به من داشتند گویا فعلا فقط سه نفر از قربانیان شکایت کردند و شاید به تعداد شاکیان پرونده در روزهای آینده اضافه شود.

واضح است که این اتفاق افتاده است ولی تعداد قربانیان به واسطه اینکه به هر حال ما در جامعه سنتی هستیم و ممکن است خانواده ها برای حفظ آبرویشان اقدام به شکایت و مراجعه به مراکز قضایی نکنند هنوز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون یک نفر در این زمینه دستگیر شده است، گفت: فرد دستگیرشده در مراحل تحقیقاتی نام چند نفر دیگر را نیز برده است که این افراد تحت تعقیب و پیگرد قضایی قرار دارند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده در حال حاضر باز است و تحقیقات قضایی در این زمینه ادامه دارد، گفت: ایرانشهر موقعیت مرکزی دارد که به همین واسطه مشکلاتی را از قبل داشته است، به هر حال این شهر محل تلاقی گروه‌های مختلف جمعیتی است و دچار بحران حاشیه نشینی نیز است و در حال تجربه کردن عبور از جامعه سنتی به شهرنشینی است.

در این شهر چندین دانشگاه بزرگ در حال فعالیت هستند و به عنوان یک مرکز دانشگاهی وسیع در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می کند که در کنار این ویژگی ها، بسترها و فضاهای مناسب فرهنگی در این شهر وجود ندارد و البته آموزش های لازم نیز به مردم داده نشده است و از همه مهمتر پلیس از نظر ساختارهای سخت افزاری دچار کمبود امکانات است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: این مسایل و همچنین مشکلات معیشتی و اقتصادی ایرانشهر را برای بروز چنین مسایلی مستعد کرده است البته این شهر محل تردد باندهای بزهکار و قاچاقچیان مواد مخدر نیز هست که همین موضوع نیز از عوامل تعیین کننده در این زمینه است.

ارها این موقعیت ایرانشهر را با مسئولان مختلف در میان گذاشتیم و حتی بنده نیز طرح سوالی در این زمینه از وزرا داشته ام اما شاهد اقدام موثری در این رابطه نبودیم.

امینی فرد بیان کرد: به هر حال آسیب های اجتماعی وضعیت پیچیده خود را در کشور دارند و قطعا بنده این موضوع را در کمیسیون اجتماعی به صورت ویژه مورد پیگیری قرار خواهم داد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: shabestan.ir