علت احضار علی کریمی به دادسرا مشخص شد
 وکیل علی کریمی گفت: دلیل احضار موکلم به دادسرای فرهنگ‌ورسانه به پست اخیر او ارتباط نداشت و مربوط به پرونده دیگری بود.

 وکیل علی کریمی: کریمی به‌دلیل گزارش ستاد امر به معروف استان اصفهان به دادسرا رفت

امروز خبر احضار علی کریمی بازیکن پیشین پرسپولیس تهران و کاپیتان تیم ملی به دادسرای فرهنگ و رسانه منتشر و اعلام شد که علت این احضار، پست اینستاگرامی او در ارتباط با ایجاد کمپین «نخریدن» است، این در حالی است که  یک منبع مطلع خبر احضار کریمی به دادسرای فرهنگ و رسانه را تأیید کرد اما گفت که این احضار به‌خاطر پرونده‌های قدیمی و قبلی این فوتبالیست پیشکسوت است و ارتباطی به کمپین اخیر او ندارد.

خبرنگار ورزشی تسنیم برای پیگیری این موضوع سراغ وکیل علی کریمی رفت.

وحید ملکی وکیل علی کریمی در مورد حضور علی کریمی در دادسرای فرهنگ‌ و رسانه و اینکه برخی دلیل آن را به پست اخیر او مبنی بر عدم خرید اجناس گران‌شده ربط داده‌اند، اظهار داشت: امروز برای پرونده دیگری که مربوط به گزارش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان بود به دادسرای فرهنگ‌ و رسانه رفتیم. این ستاد رونوشتی به کمیته اخلاق و دادسرا داده و دعوت‌نامه‌ای که دادسرا برای ما ارسال کرده بود برای گذشته بود اما امروز موفق شدیم با هماهنگی‌‌ای که با آقای کریمی انجام شد با وی به دادسرا برویم.

در جلسه امروز ادای توضیح و رفع اتهام کردیم و خوشبختانه مقام قضایی با دقت اظهارات ما را استماع و مداقه کرد. ابهام برطرف شد و هیچ‌گونه اتهامی صورت نگرفت. اساساً دعوتی که  انجام شده ارتباطی با پست اخیر آقای کریمی در مورد کمپین «نخریم» نداشت. این کمین یک پست اجتماعی است بدون اینکه به کسی اتهامی وارد شود. آقای کریمی با استفاده از جایگاه اجتماعی‌ و با توجه به دغدغه اجتماعی که دارد این مسئله را بازگو کرد و ایده هم برای خودش بوده است. حتی سخنگوی دولت هم از این پست ایشان حمایت کرد. خیلی‌ها استقبال کردند و برخی انتقاداتی داشتند که محاسن و معایب این پست واگذار می‌شود به اهل فن. آقای کریمی ادعایی نداشت که فن اقتصاد دارد بلکه دغدغه اجتماعی داشت و در آن بدون اینکه کسی طرف بحثش باشد از مردم خواسته بود برخی کالاهای لوکس گران را نخرند. تأکید می‌کنم جلسه امروز کریمی هیچ ارتباطی با پست اخیر ایشان نداشت.

وکیل کریمی در واکنش به این سؤال که آیا پرونده کریمی که به‌خاطر آن به دادسرای فرهنگ‌ورسانه احضار شده بود بسته شد یا همچنان باز است، تصریح کرد: تصمیم در این مورد با مقامات قضایی است اما شواهد و قرائن جملگی حاکی از حسن نیت  کریمی و فاقد هرگونه اتهام بوده است. مقام قضایی هم بسیار مدبرانه به توضیحات گوش دادند که جا دارد همین جا از ایشان تشکر کنیم.

ملکی گفت: در جایی عنوان شده بود که آقای کریمی بسیار برافروخته در دادسرا حضور پیدا کرده و از آنجا خارج شدند در حالی که اصلاً این‌طور نبود و ایشان با چهره‌ای همیشگی و بشاش در دادسرای فرهنگ‌ و رسانه حضور پیدا کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com