جزئيات بيشتر درباره پرونده تجاوز در ايرانشهر از زبان رئیس پلیس ناجا
رئيس پليس آگاهي ناجا جزئيات بيشتر از پرونده تجاوز در ايرانشهر را تشريح و اعلام کرد که ماجرا آن طوري که در برخي از رسانه‌ها و فضاي مجازي مطرح شده بود نيست.

پرونده "تجاوز در ايرانشهر" در مرحله تحقيق است

سردار محمدرضا مقيمي رئيس پليس آگاهي ناجا در حاشيه همايش سراسري روسا و فرماندهان پليس آگاهي در پاسخ به سوالي درباره سرانجام پرونده تجاوز در ايرانشهر اظهار کرد: اين پرونده از سوي ماموران پليس آگاهي در دست اقدام است اما ماجرا آنطور که در فضاي مجازي و برخي از رسانه‌ها مطرح شده نيست و ما اين مطالب را تاييد نمي‌کنيم.

مقيمي با بيان اينکه پرونده تحت رسيدگي قرار دارد گفت: اما با توجه به اينکه در مراحل تحقيق قرار دارد بدون اجازه و دستور قضايي نمي‌توان جزئيات بيشتري از اين پرونده را تشريح کرد چرا که ما بايد براي بيان جزئيات، مستندات قانوني و استدلال‌هاي قوي داشته باشيم و قاعدتا تا آن زمان نمي‌توان چيزي را به شکل قطعي اعلام کرد.

وي در پاسخ به سوالی درباره اينکه پليس آگاهي چه زماني به اين پرونده ورود کرد، گفت: طبيعتا پليس آگاهي بعد از شکايت به اين موضوع ورود مي‌کند اما در برخي از موارد، تجاوز در معنايي که وجود دارد مطرح نبوده است.

شروع پرونده با يک آدم ربايي بوده و خوشبختانه با توجه به اينکه پليس آگاهي در استان سيستان و بلوچستان از زبده‌ترين و قوي‌ترين نيروهاي ماست اين موضوع در حال رسيدگي است.

رئيس پليس آگاهي ناجا در بخش ديگري از سخناي خود با اشاره به انتخابات سال گذشته در کشور گفت:‌اين انتخابات سبب افزايش وقوع برخي جرائم در کشور شد به طوري که ما تا پايان سال گذشته با اجراي طرح‌هاي مختلف عملياتي به دنبال جبران اين مسئله بوديم.

هشدار درباره افزايش سرقت از منازل

رئيس پليس آگاهي ناجا همچنين از افزايش سرقت از منازل صريحا هشدار داد و گفت:‌متاسفانه شاهد افزايش ده درصدي وقوع سرقت از منازل هستيم اگر چه کشفيات در اين حوزه افزايش ۱۱ درصدي داشته اما بايد نسبت به وقوع سرقت از منازل هشدار داد چرا که سرقت از منازل با مبالغ کم نيست.

 مقيمي اضافه کرد: دربسياري از پرونده‌ها شاهد هستيم فردي که ماهانه درآمدي کمتر از ۲ ميليون دارد  و ۲۰۰ ميليون تومان از منزلش سرقت رفته، قطعا جبران آنچه که به سرقت رفته سنگين است و دليل آن اين است که افراد سرمايه خود را به طلا و دلار و يورو تبديل کرده و در منزل نگهداري مي‌کنند و محل نگهداري در کشوي ميزتوالت و يا در محل‌ هايي است که براي سارقان دسترسي آساني دارد.

 مقيمي از کشف ۱۲ درصدي کل سرقت‌ها در سال گذشته خبر داد و گفت: در سرقت‌هايي همچون سرقت داخل اتومبيل ، سرقت‌ها از بانک و... شاهد کاهش وقوع بوده‌ايم اما در برخي پارامترها افزايش داشته‌ايم.

وي با اشاره به آناليز انجام شده از سرقت‌هاي انجام شده در کشور تصريح کرد: در بسياري از پرونده‌هاي سرقت از منازل مالباختگان به همسايه‌ها شک مي کنند، در حالي که طبق بررسي هاي ما سارقان اکثرا محلي نبوده‌اند.

اعلام  ساعات پيک سرقت از منزل در کشور

رئيس پليس آگاهي ناجا افزود: ساعات پيک سرقت از منزل نيز عمدتا ساعات نزديک به غروب است . آمارهاي ما نشان مي دهد که بيشترين سرقت‌ها حوالي نيم ساعت قبل از غروب آفتاب تا دو ساعت بعد از غروب آفتاب است و پس از آن نيز سرقت‌هاي نزديک طلوع آفتاب يعني نزديک سه تا چهار صبح است.

 وي در پاسخ به سوالي در مورد زمان وقوع تا کشف سرقت گفت: در اين زمينه با توجه به نوع وقوع جرم متفاوت است اما در مورد خودروها 30 تا 35 درصد خودروهاي مسروقه تا ۲۴ ساعت پس از سرقت کشف مي‌شود و بيش از ۶۰ تا ۷۰ درصد تا ۷۲ ساعت پس از سرقت کشف مي‌شوند.

فرد معروفي که  فريب کلاهبرداران را خورد

مقيمي درباره جرائم جعل و کلاهبرداري هشدار داد و گفت: متاسفانه علي رغم اينکه ما بارها درباره کلاهبرداري‌هاي تلفني به شيوه‌هاي مختلف از جمله برنده شدن در مسابقه تلفني و .... هشدار داده‌ايم؛ اما باز هم شهرونداني هستند که فريب اين افراد را مي‌خورند. به طوري که چندي پيش فرد باهوش و موجهي که معروف هم هست به پليس آگاهي آمده و از سوي همين کلاهبرداران مورد فريب قرار گرفته است.

وي افزود: همچنين هشدار ديگر ما رعايت موارد پيشگيرانه در معاملات و قراردادها است که در اين زمينه شهروندان بايد توجه کافي را در اين زمينه داشته باشند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir