دختران شین آبادی به خارج از کشور اعزام نمی‌شوند
قدیمی معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: امکانات برای جراحی دختران شین آبادی تامین می‌شود و دیگر نیازی به اعزام آنها به خارج از کشور نخواهد بود.

نظر اساتید ایرانی با نظر اساتید خارجی که این دختران را معاینه کردند، مطابقت داشت

طیب قدیمی معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت،درخصوص وضعیت رسیدگی به دانش آموزان شین آبادی، اظهار داشت: در رابطه با این موضوع، روز سه شنبه یک کمیته علمی در بیمارستان حضرت فاطمه (س) با حضور مجرب ترین اساتید و جراحان درمان سوختگی و ترمیمی کشور تشکیل شد و تمام دختران شین آبادی مورد معاینه و ویزیت مجدد جراحی قرار گرفتند. همچنین نظر اساتید ایرانی با نظرات اساتید خارجی که در هفتمین کنگره سوختگی به ایران آمده و این دختران را معاینه کرده بودند، مطابقت داشت و حتی می توان گفت، نظرات اساتید ایرانی بسیار جامع تر و کامل تر بود، چراکه تجربه بیشتری در مواجهه با بیماران سوختگی داشته اند.

در کمیته ای که به منظور بررسی وضعیت این بیماران تشکیل شد، ابعاد مختلف مداخلات جراحی و ترمیم سوختگی دانش آموزان شین آبادی مشخص شده که با تامین برخی امکانات در زمینه جراحی در بیمارستان حضرت فاطمه (س)، اقدامات درمانی و جراحی آنها ادامه خواهد یافت و می توان گفت دیگر نیازی به اعزام آنها به خارج از کشور نیست.

تشریح روند درمانی دانش آموزان شین آبادی

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت درخصوص روند درمانی این دانش آموزان تصریح کرد: تاکنون 139 جلسه فیزیوتراپی و کاردرمانی، 1330 ویزیت جراحی، 188 عمل جراحی، 438 جلسه تزریق تیشو (تزریق بافت) و 84 بار لیزر درمانی برای این دانش آموزان توسط بهترین اساتید متخصص و فوق تخصص رشته های جراحی ترمیمی، سوختگی، پلاستیک و جراحی دست انجام شده است که بعضی از این اساتید سابقه و تجربه بیش از 30 سال فعالیت در حوزه جراحی و درمان سوختگی دارند.

قدیمی در پایان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خود سوختگی عوارض طولانی جسمی و روانی برجای می گذارد، لذا با هماهنگی وزارت بهداشت، تیم پزشکی و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سعی خواهد شد تا در صورت امکان، تسهیلات و امکانات بیشتری در اختیار دختران شین آباد قرار گیرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir