يک شب اقامت رايگان ، تخفيف پنجاه تا شصت در صد در قيمت هتل ها و...از امکاناتی بود که برای ماه عسل زوج های جوان در جشنواره زوج خوشبخت ايرانی مهيا شده است .
گزارشی از جشنواره زوج خوشبخت ايرانی؛ 
خرید جهیزیه و فراهم کردن لوازم ضروری یک زندگی با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و همچنین قیمت های سرسام آور برخی از کالا ها ، دغدغه و مشکل بسیاری از خانواده ها است .

بسیاری از خانواده برای تهیه جهیزیه ای آبرومند زیربار وام های سنگین می روند و مجبور می شوند تا مدت ها بعد از به خانه بخت فرستادن دخترشان همچنان قسط جهیزیه را پرداخت کنند . همه این ها در حالی است که آرزوی هر پدرو مادری است که برای دخترشان بهترین وسایل زندگی را فراهم سازند و تا جایی که در توان دارند برای او سنگ تمام بگذارند !

شاید سر زدن به سالن جهیزیه جشنواره زوج خوشبخت ایرانی برای خیلی از این خانواده ها این فرصت را فراهم می کند تا با اجناس مختلف با قیمت های مناسب آشنا شوند .

قیمتها؛ تا چهل درصد زیر قیمت بازار

برخی از کالاها جزو کالاهای ضروری زندگی محسوب می شوند و هر زندگی نو پایی هر چیزی که نداشته باشد باید آن کالاها را حتماً داشته باشد، مثل یخچال و گاز و ...

خوبی سالن جهیزیه این است همه جور جنسی در آن یافت می شود البته نه جنس های خیلی لوکسی که فقط عده معدودی توانایی خرید آن را دارند بلکه اجناسی که عده بیشتری از جامعه توانایی خرید آن را دارند .البته همین اجناس هم نسبت به قیمت های بیرون از نمایشگاه تخفیف های زیادی دارند . نکته جالب در نمایشگاه این است که بیست و پنج درصد قیمت کل کالا به صورت نقدی پرداخت می شود و ما بقی را مشتری موقع تحویل می پردازد . در ضمن هزینه ای هم برای حمل کالا دریافت نمی شود .

البته برخی از غرفه ها علاوه بر بیست تا چهل درصدی که نسبت به قیمت بازار تخفیف می دهند ده درصد هم به خاطر نمایشگاه تخفیف قائل می شوند که با توجه به کیفیت و نوع کالا برای خانواده ها بسیار به صرفه است.

ماه عسل رویایی ؛هدیه هتل ها به زوج های جوان

یک شب اقامت رایگان ، تخفیف پنجاه تا شصت در صد در قیمت هتل ها و ...از امکاناتی بود که برای ماه عسل زوج های جوان در جشنواره زوج خوشبخت ایرانی مهیا شده است . البته این امکان فقط برای زوج های در آستانه ازدواج نیست بلکه تمام زوج های جوانی که چند سال از ازدواجشان گذشته نیز می توانند از این امکانات استفاده کنند .

همه اینها در حالی است که هزینه اقامت در هتل های چهار ستاره نسبت به شهر و موقعیت ان از شبی هفتاد هزار تومان به بالا است و بسیاری از زوج ها به خاطر همین هزینه های زیاد قید ماه عسل را می زنند و سفر نمی روند .

این طرح ابتکاری اگر چه محدودیت زمانی دارد و فقط تا پایان سال معتبر است اما فرصت بسیار مناسبی برای زوج های جوان است تا از این امکان استفاده کنند .

نکته جالب دیگر این است که یکی از غرفه ها کارتی را با نام عروس و داماد چاپ می کند در حالی تاریخ ازدواجشان بر روی آن حک شده است . این کارت که چیزی شبیه کارت های اعتباری بانک ها است بلیت ورود زوج ها به هتل های طرف قرارداد محسوب می شود که با توجه به کیفیت هتل ها فرصتی استثنایی است .

البته ازدحام مقابل این غرفه ها و استقبال زوج ها از این طرح خود دلیلی بر پرطرفدار بودن و موفق بودن این طرح است .

حتی اگر بسیاری از زوج هایی که این کارت را دریافت می کنند موفق به استفاده از خدمات آن نشوند اما وجود چنین طرح هایی به نوعی فرهنگ سازی است تا هتل ها هم برای تشویق جوانان به ازدواج پیش قدم شوند .

نیما جوان بیست و هشت ساله ای که دوسال پیش ازدواج کرده است درباره این طرح می گوید : کاش دو سال پیش چنین طرحی وجود داشت .ما که آن قدر قرض داشتیم که موفق نشدیم ماه عسل برویم ولی اگر خدا بخواهد حتماً از این امکان استفاده می کنم.

بازار داغ تخفیف !

هر چند که بیرون از نمایشگاه زوج جوانی که مراسم ازدواجشان نزدیک است مجبورند برای هر بخش از خرید ها و هزینه های مربوط به مراسم حسابی چانه بزنند اما قیمت های نمایشگاه خیال خیلی ها را راحت کرده است .

آتلیه ها ، مزون ها و شرکت های خدماتی که تشریفات ازدواج را انجام می دهند همگی در قیمت های خود تخفیف های قابل ملاحظه ای قائل شدند .

مثلا منو های آتلیه ها که دربیرون نمایشگاه از 400 هزار تومان تا چند میلیون تومان است در نمایشگاه از 150 هزار تا 350 هزار تومان است و این در حالی است که اکثر خدماتی را که شرکت ها و آتلیه های بیرون ارائه می کنند را شامل می شود .

ابتکارات و خدمات ویژه !

علاوه بر خدماتی که هر عروس و دامادی در آستانه ازدواج به آن احتیاج دارند ، نمایشگاه زوج خوشبخت ایرانی خدماتی را به صورت ابتکاری ارائه کرده است . در یکی از غرفه های برنامه ویژه ای برای آتش بازی در شب عروسی ارائه می شود که از 150هزار تومان به بالا هزینه دارد .

غرفه دیگری هم خدمات طراحی دکوراسیون و چیدمان جهیزیه را ارائه می کند . البته علاوه بر طراحی مشاوره و راهنمایی کارشناسان هم به کسانی که مایلند ارائه می شود

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:bornanews.com