سازمان هواشناسی كشور از ورود سامانه بارشی ديگری از سمت غرب به كشور خبر داد.
 
‌به گزارش فارس، طبق اعلام سازمان هواشناسی كشور بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و آینده‌نگری بیانگر این مطلب است كه امروز در شمال شرق كشور و سواحل شرقی خزر، ابرناكی، بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود كه به تدریج از سمت غرب این مناطق از مقدار ابر‌ها كاسته خواهد شد. امروز شرق خلیج فارس مواج است.

از امروز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به كشور به تدریج از سمت جنوب غرب و غرب بارش باران و وزش باد شروع شده و روز پنجشنبه ضمن تشدید بارش در جنوب غرب، دامنه فعالیت سامانه به دامنه‌های جنوبی و زاگرس مركزی، زاگرس، نواحی مركزی و بخش‌هایی از جنوب و شمال غرب كشور نیز كشیده می‌شود.

در این مدت شدت فعالیت بارش سامانه در جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی زاگرس پیش‌بینی می‌شود.
روز جمعه به سبب شمالی شدن جریانات ضمن كاهش محسوس دما، مواج شدن دریای خزر بر شدت بارش‌ها بر سواحل خزر افزوده می‌‌شود.

همچنین روز جمعه شدت فعالیت بارشی در استان‌های خوزستان، بوشهر، كهگیلویه و بویر احمد و فارس است.

بنابراین گزارش وضعیت هوای استان تهران، طی 24 ساعت آینده صاف در ارتفاعات افزایش ابر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و كمینه دمای هوای این استان به ترتیب 14+ و 5+ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

‌وضعیت هوای استان خراسان رضوی، طی 24 ساعت آینده كمی ابری تا ابری و بارش باران در ارتفاعات بارش برف و وزش باد و اواخر وقت كاهش آب پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و كمینه دمای هوای این استان به ترتیب 13+ و 0 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وضعیت هوای استان فارس، طی 24 ساعت آینده صاف تا كمی ابری گاهی وزش باد اواخر وقت افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و كمینه دمای هوای این استان به ترتیب 19+ و 2+ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com