اداره مبارزه با جرائم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در افغانستان، از اعتياد يك ميليون افغانی در اين كشور خبر داد...
 
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در كابل، اداره مبارزه با جرائم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه ای از تحقیقات جدید خود در مورد مواد مخدر و معتادان در افغانستان خبر داد.
بر اساس اطلاعیه سازمان ملل، نتایج تحقیقات نشان می دهد كه یك میلیون نفر از افغان ها در سنین 15 تا 65 سالگی به مواد مخدر اعتیاد دارند.
این گزارش نشان می دهد كه افزایش تعداد معتادان رابطه مستقیمی با تولید مواد مخدر و دسترسی معتادان به این مواد با قیمت پایین‌تر در افغانستان دارد.
در حال حاضر بیشتر از 80 درصد كل مواد مخدر جهان را افغانستان تولید می كند كه این رقم نسبت به تولید مواد مخدر در زمان طالبان 3 برابر افزایش داشته است.
افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان در حالی شدت یافته كه بیش از 100 هزار نیروی خارجی با شعار تامین امنیت و مبارزه با مواد مخدر در این كشور حضور دارند و بارها اظهار داشته اند كه مواد مخدر یكی از منابع اصلی تامین كننده طالبان به حساب می آید، اما تاكنون در این مورد اقدام عملی انجام نداده اند.
در ولایت "هلمند " در جنوب افغانستان نیز بیش از 10 هزار نیروی انگلیسی حضور دارند، اما این ولایت بیس از 80 درصد كل تریاك افغانستان را تولید می كند.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com