"شفيقه قريشی " رئيس پليس زنان اين وزارت در اين همايش چهار روزه اظهار داشت: اين اداره در تلاش است تا مشكلات زنان در زمينه پيوستن به پليس را مورد ارزيابی قرار داده و راه‌های برطرف شدن اين مشكلات را بررسی كند...
 
 
 وزارت كشور افغانستان از تلاش های خود برای استخدام تعداد بیشتری از زنان افغان برای كار در پلیس این كشور خبر داد.

وزارت كشور افغانستان امروز با برگزاری همایشی كه در آن تعدادی از زنان پلیس نیز حضور داشتند، از تلاش برای جذب بیشتر زنان برای كار در پلیس این كشور خبر داد.

"شفیقه قریشی " رئیس پلیس زنان این وزارت در این همایش چهار روزه اظهار داشت: این اداره در تلاش است تا مشكلات زنان در زمینه پیوستن به پلیس را مورد ارزیابی قرار داده و راه‌های برطرف شدن این مشكلات را بررسی كند.

قریشی افزود: در حال حاضر بیش از 1100 زن عضو پلیس افغانستان هستند كه قرار است این رقم تا پنج سال آینده به 5 هزار تن افزایش یابد.

وی افزایش زنان پلیس را امری حیاتی برای مردم این كشور عنوان كرد و افزود: با بیشتر شدن تعداد زنان پلیس، این توانایی برای وزارت كشور افغانستان به وجود می‌آید تا مشكلات زنان از طریق پلیس زن بررسی شود.

این مقام افغان اظهار داشت: این كار باعث می‌شود تا هنگام بازرسی منازل، پلیس زن نقش ارزنده‌ای داشته باشد، زیرا اعتماد مردم به پلیس زن بیشتر از دیگران است.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com