برنامه دیگر استفاده از دستگاههای فیلتراسیون هوا در برخی از مناطق تهران است که این موضوعات در حال بررسی است...
 
 
 
 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : سیاست های چند روز گذشته تاثیر محسوسی بر مدیریت آلودگی هوای تهران و کاهش ان داشته است .
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ،  محمدی زاده امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: شاخص الودگی هوا در دو روز گذشته 154 و دیروز 151 بود که امروز به 137 رسید .

وی گفت:در جلسه امروز هیئت دولت همچنین بر دورکاری کارکنان دولت تاکید شد .

محمدی زاده افزود : با اقداماتی و برنامه هایی که در روزهای گذشته داشتیم سعی کردیم شرایط هوای تهران از مرحله هشدار به اضطرار نرسد .

وی با بیان اینکه برنامه های دیگری نیز برای تهران در دولت در دست بررسی است گفت : یکی از این برنامه ها استفاده از هواپیماهای سمپاش برای پاشیدن اب در سطوحی از جو برای تغییر هوا و ایجاد باد در تهران است .

وی گفت : برنامه دیگر استفاده از دستگاههای فیلتراسیون هوا در برخی از مناطق تهران است که این موضوعات در حال بررسی است .

محمد جواد محمدی‌زاده همچنین در گفت‌وگو با  فارس، با بیان این‌كه هیئت دولت تصمیمی درباره تعطیلی تهران طی روزهای آتی نگرفته است‌، گفت: با توجه به این‌كه هوای تهران در مرز هشدار قرار دارد و میزان آلاینده‌ها نسبت به 2 تا 3 روز گذشته كاهش یافته است همچنین با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد طی روزهای آینده و ناپایداری هوا تعطیلی تهران منتفی است.

وی در ادامه گفت: بر اساس مصوبات قبلی همچنان طرح زوج و فرد تردد خودروها به منظور كاهش آلودگی در تهران اجرا می‌شود ضمن این‌كه همچنان تا اطلاع ثانونی ادارات دولتی نیز یك ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه افزود: قرار شد 40 درصد از كاركنان دولت از طریق دوركاری وظایف خود را انجام دهند و همه دستگاه‌ها مكلف شدند این امر را به طور جدی دنبال كنند تا پرسنل از طریق خطوط اینترنت وظایف خود را انجام دهند.

وی همچنین با بیان این‌كه روش‌هایی درباره كاهش آلودگی هوا در دستور كار قرار گرفته است، گفت: قرار است هواپیماهای كوچك در این رابطه تجهیز شوند تا از طریق آب‌پاشی بتوانند مقداری از غلظت آلاینده‌های هوا بكاهند.

محمدی‌زاده گفت: این روش قرار است با توجه به هماهنگی بین وزارت جهاد كشاورزی، سازمان هواشناسی و سازمان محیط زیست از فردا اجرایی شود؛ ضمن این‌كه در صورت بروز احتمالی مشكل این اقدام از پس فردا اجرایی می‌شود.

وی گفت: وزارت جهاد كشاورزی این هواپیماها را در اختیار دارد و قرار است تعدادی از قزوین به تهران منتقل شوند؛ در حال حاضر 4 فروند در تهران آماده است و 10 هواپیما برای پاشیدن آب به صورت پودر در آسمان تهران استفاده می‌شود.

هواپیماهای وزارت جهاد كشاوزی تحت امر محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح كرد: باید این روش را تجربه كنیم؛ این اقدام تا 2 روز انجام می‌شود و در صورت پاسخگو بودن ادامه خواهد یافت.

محمدی‌زاده گفت: وزارت جهاد كشاورزی دستورات لازم را در این زمینه صادر كرده تا هواپیماها تحت امر محیط زیست باشند.

وی تأكید كرد: سیاست دولت این است كه حتی‌المقدور تعطیلی نداشته باشیم و امیدواریم با اجرای این روش‌ها مشكل آلودگی هوای تهران حل شود.

محمدی‌زاده در مورد تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس در تهران نیز گفت: این امر بسته به شرایط هر روز است؛ در صورتی كه كمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تشخیص دهد ممكن است كه مقاطعی را تعطیل كنیم.

همچنین استاندار تهارن نیز در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به مصوبات كمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران و بحث‌های انجام گرفته در جلسه امشب هیات دولت گفت: بر این اساس فعلا ضرورتی برای تعطیلی واحدهای آموزشی و اداری احساس نمی‌شود.

تمدن افزود:‌ بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی و اطلاعات جمع آوری شده از ایستگاه‌های پایش آلودگی هوای تهران مبنی بر كاهش تدریجی آلاینده‌ها در فضای شهر تهران از بعدازظهر روز دوشنبه، فعلا ضرورتی برای تعطیلی واحدهای آموزشی و اداری احساس نمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از هواپیماهای آب پاش برفراز شهر تهران و برخی اقدامات كاهنده آلودگی از جمله طراحی و ساخت «دستگاه‌های تهویه هوا» برای 100 نقطه در دستور كار سازمان محیط زیست تهران قرار گرفته است كه اجرای این طرح‌ها از فردا آغاز می‌شود.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: iribnews.ir