خرید داروهای خوراکی لاغری و نیر کِرِ‌م‌های لاغری موضعی از طریق اینترنت، سلامت مشتریان این کالاها را به خطر انداخته و عوارض بسیار نامطلوبی به همراه دارد...

 


سازمان غذا و داروی آمریکا نسبت به خرید اینترنتی دارو و مواد آرایشی و بهداشتی هشدار داد.

به گزارش شبکه ایران به نقل از پایگاه FDA، کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا با انجام آزمایش های مختلف بر روی داروهایی که از طریق اینترنت به فروش می رسد، به تقلبی بودن آن‌ها پی برده و تاکید زیادی بر خرید نکردن مردم از این طریق دارند.

در حال حاضر فروش بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم توسط اینترنت رواج یافته و از سوی دیگر بسیاری از فروشندگان با توجه به اصل کاهش هزینه های جاری خود اجناس خود را از طریق مجازی و بدون نیاز به فروشگاه و تنها به وسیله تبلیغ بر روی شبکه اینترنت به فروش می رسانند.

این در حالی است که بسیاری از اجناس ارائه شده در سایت های مختلف فاقد تاریخ مصرف بوده و حتی از مواد غیرمرغوب تهیه شده که هیچ نظارتی نیز بر فروش آن ها اعمال نشده است.

با وجود پیگردهای قانونی و در نظر گرفتن جریمه برای متهمانی که به فروش های غیرقانونی اقدام می کنند اما باز هم موارد بسیاری از فروش های غیر مجاز انجام میشود.

این جریمه ها در آمریکا از ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است.

اما نکته بسیار جالب توجه آن که کلاهبرداران اینترنتی ،خریداران را درصورتی که به خرید از طریق اینترنت اقدام کرده و از پذیرش آن ممانعت کنند یا پشیمان شوند به پیگردهای قانونی و جریمه تهدید می کنند! و خریداران نیز در چنین شرایطی بدون آن که از کیفیت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند تنها به وسیله تبلیغات غلو آمیز در دام کلاهبرداران اینترنتی می‌افتند.

سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داده که فروش مواد آرایشی و بهداشتی و به ویژه محصولاتی که دارای تاریخ مصرف کوتاهی هستند از طریق اینترنت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

لازم به ذکر است، خرید داروهای خوراکی لاغری و نیر کِرِ‌م‌های لاغری موضعی از طریق اینترنت، سلامت مشتریان این کالاها را به خطر انداخته و عوارض بسیار نامطلوبی به همراه دارد و این در حالی است که بسیاری از مردم به خصوص خانم‌هایی که بیشتر اوقات فراغت خود را در سایت های اینترنتی می گذرانند اغلب فریب این تبلیغات اغواکننده را خورده و گمراه می شوند.  

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir