75 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند، بسیاری را می‌توان با اقدامات پیشگیرانه حذف کرد و احتمال بروز بعضی دیگر را کاهش داد.....
 
 
 
با آنکه سرطان، دیگر بیماری ناشناخته ی سال های نه چندان دور گذشته نیست، اما هنوز هم یکی از بزرگترین معضلات درمانی و بهداشتی در سراسر دنیا به حساب می آید.

این بیماری فارق از سن و جنسیت، همه افراد جامعه، زن و مرد، کودک و سالمند، فقیر و ثروتمند را تهدید به ابتلا می کند و تعداد زیادی از انسان ها را در سراسر دنیا به کام مرگ کشانده است.

اکنون بیش از همیشه حائز اهمیت است که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان، باید به عوامل بروز و کنترل آن عوامل مؤثر در شکل گیری بیماری توجه کرد. برای پایین آوردن میزان شیوع بیماری سرطان در سطح کشور و یا حداقل کنترل آن، تشخیص زودرس بیماری الزامی است که در این راه آموزش و اطلاع رسانی به مردم برای توجه به سرطان های شایع در مردان و زنان، مانند سرطان سینه و پروستات، ضروری است.

کاهش مصرف دخانیات، کاهش آلودگی های زیست محیطی، اصلاح رفتار تغذیه ای و سبک و نوع زندگی از مؤثرترین راه های جلوگیری از افزایش عوامل خطرزای بیماری سرطان است تا از این طریق دنیایی بهتر و سالم را برای زندگی خود بسازیم.

 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:dayna.ir