عامل اعدام گروگان های ژاپنی: همیشه پای یک زن در میان است/عکس!
سه شنبه گذشته داعش تهدید کرد که اگر الریشاوی از زندان آزاد نشود، گروگان ژاپنی و خلبان اردنی را خواهد کشت...
 ساجده مبارک عطروس الریشاوی متولد سال 1965، یک زن عراقی است که به علت مشارکت در انفجارهای انتحاری که در سال 2005 سه هتل در عمان پایتخت اردن را هدف قرار گرفته بود، محکوم به اعدام شده است. در این انفجارها 57 نفر کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند.
 
همسر الریشاوی وی را مامور انجام عملیات انتحاری در هتل رادیسون ساس در پایتخت اردن کرده بود، اما در این عملیات که همسرش نیز شرکت داشت، وقتی کمربند انفجاری منفجر نشد، عملیات وی شکست خورد و او از مرگ نجات پیدا کرد. وی در آن زمان تصریح کرد که علی حسین علی الشمری همسرش که یکی از هواداران ابومصعب الزرقاوی است، وی را مجبور به این اقدام کرده است. الریشاوی همچنین خواهر یکی از معاونان ابو مصعب الزرقاوی نیز هست.
 
در روز انجام عملیات ساجده به همراه علی بر اساس نقشه ای که طراحی کرده بودند وارد هتل شده و هر کدام در بخشی از سالن قرار گرفتند، این در حالی بود که در این هتل یک مراسم عروسی برپا بود. همسر وی روی یک میز رفت و با صدای بلند الله اکبر گفت و کمربند انفجاری را منفجر کرد، اما ساجده هر کار کرد موفق به انفجار کمربند نشد، به هر حال وی به همراه نجات یافتگان فرار کرد و به منزل خواهرش در سلط رفت، اما سه روز بعد از انجام این عملیات تروریستی بازداشت شد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/sajde1.jpg

قاضی دادگاه امنیت ملی اردن در سال 2006 ساجدة الریشاوی را به اتهام توطئه با قصد انجام اقدامات تروریستی و در اختیار داشتن مواد منفجره بدون مجوز قانونی به قصد استفاده نامشروع از آن‌ها به اعدام با طناب دار محکوم کرد، البته این‌ حکم تاکنون انجام نشده است.

الریشاوی بار دیگر همزمان با سقوط یک جنگنده اردنی در نهر فرات در سوریه و اسارت معاذ الکساسبة خلبان آن در ویترین رسانه ها قرار گرفت، چرا که جریان سلفی جهادی پیشنهاد داده که برای آزادی خلبان اردنی واسطه گفتگوها برای آزادی الریشاوی و زیاد الکابولی شده است که وی نیز به اتهام قتل یک راننده اردنی در منطقه مرزی طریبیل محکوم به اعدام است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/sajde2.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/sajde3.jpg

سه شنبه گذشته داعش تهدید کرد که اگر الریشاوی از زندان آزاد نشود، گروگان ژاپنی و خلبان اردنی را خواهد کشت، داعش دومین گروگان ژاپنی را که در اختیار داشت، اعدام کرد، اما همچنان سرنوشت خلبان اردنی به آزادی الریشاوی گره خورده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mashreghnews.com

مطالب پیشنهادی:
همسر سرکرده اصلی گروهک تروریستی داعش/عکس
این متهمان را شناسایی کنید/عکس
فوت دانشجوی دکترای دانشگاه تهران!!
واریز یک حقوق ویژه به حساب کارگران
واکنش رئیس بیمارستان رجایی در مورد ضرب و شتم پرستار