رژیم سعودی از بیم نفوذ تروریست‌های داعش طولانی‌ترین دیوار امنیتی جهان را در مرز عراق احداث کرد.

پس از حمله دو ماه پیش داعش به نقاطی در مرز عربستان، ریاض با احداث دیوار مرزی شامل ۵ لایه حصار، برج‌های دیده‌بانی، دوربین‌های دید در شب و دوربین‌های راداری سعی کرده خود را از بحرانی که همسایگانش را در بر گرفته حفظ کند.

رسانه‌های سعودی اعلام کردند که عربستان کنترل مرزهای این کشور با عراق را برای جلوگیری از نفوذ گروه‌های تندرو تشدید کرد و با احداث طولانی‌ترین دیوار امنیتی جهان به نام «دیوار بزرگ» مرز خود با عراق را استحکام بخشید.

این منابع با اشاره به احداث دیوار آهنی پیشرفته که از پنج سال قبل از بیم اوضاع امنیتی شروع شده است افزودند: دیوار دو جداره و مجهز به نظام نظارتی پیشرفته در سپتامبر گذشته در راستای تدابیر اتخاذ شده از سوی ریاض برای حمایت از اراضی خود از هر تهدیدی از جانب عراق احداث شده است.

«محمد الرشیدی» فرمانده گارد مرزی در مرکز جدید عرعر که حدود ۱۰ کیلومتر تا مرز عراق فاصله دارد گفت: همانطورکه می‌دانید تروریست‌ها در حال حاضر بزرگ‌ترین خطر محسوب می‌شوند و ما همه کسانی که تلاش کنند از مرز عبور کنند تروریست می‌دانیم.

دو ماه پیش سه گارد مرزی عربستان شامل فرمانده عملیات مرزهای شمال این کشور در عملیات انتحاری به دست تروریست‌های داعش کشته شدند.

1172.jpg
دیوار امنیتی احداث شده ۸۰۰ کیلومتری بوده که مجهز به پنجاه دوربین با قابلیت دید در شب است. همچنین ۴۰ دکل دیده بانی و ۵۰ رادار در طول این دیوار در مرزهای عربستان با عراق نصب شده است.

عربستان ۹ هزار کیلومتر مرز دارد و با شرکت‌های دفاعی اروپا در سال ۲۰۰۹ برای احداث دیوار امنیتی در طول همه مرزهای عربستان قراردادهایی را امضا کرد.

گروه تروریستی داعش به اصلی‌ترین خطر برای امنیت عربستان سعودی تبدیل شده است، به ویژه که ریاض در ائتلاف بین المللی جنگ با این گروه مشارکت کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mashreghnews.ir