6 اسپانسر داعش در اندونزی بازداشت شدند
پلیس اندونزی پس از تشدید مقابله با تروریست های داعش در این کشور جنوب شرق آسیا، از بازداشت 6 تامین کننده مالی این گروه تروریستی خبر داد.

پلیس اندونزی روز یکشنبه این افراد را به متهم ه جذب نیرو برای تروریست های داعش و تامین مالی این افراد به منظور سفر به سوریه و عراق کرد.

به نوشته روز دوشنبه جاکارتا پست، بدرالدین هایتی، رئیس پلیس و رئیس آژانس مبارزه با فساد اندونزی گفت که چهار نفر از 6 فرد بازداشت شده به طور مستقیم در فعالیت های تروریستی و جذب مردم اندونزی در گروه تروریستی داعش درگیر بوده اند.

وی گفت که این بازداشت ها در کبارویان بارو، جنوب جاکارتا، بکاسی و تانگرانگ سلاتان در استان بانتن صورت گرفته است.

رئیس پلیس اندونزی اعلام کرد این 6 نفر علاوه بر جذب و تامین هزینه سفر افراطیون اندونزی به سوریه و عراق، به طور فعال برای تروریست های داعش تبلیغ می کردند.

یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه اندونزی هفته گذشته افشا کرد حدود یکهزار نفر از شهروندان این کشور در سوریه فعالیت های تروریستی انجام می دهند. در همین حال یوسف کالا، معاون رئیس جمهور اندونزی تعداد این افراد را بیش از 500 نفر اعلام کرد، در حالی که این تعداد در آمار رسمی تاکنون بین 200 تا 300 نفر ذکر می شد.

در همین حال تروریست های مالایی زبان (از مالزی، اندونزی، سنگاپور و جنوب تایلند) گروه ویژه ای در سوریه ایجاد کرده اند و در مرکز آموزش این گروه تروریستی، کودکان مالایی زبان دوره های نظامی و آموزشی را طی می کنند.

یوسف کالا همچنین احتمال داد تابعیت اندونزیایی شهروندان این کشور که در سوریه و عراق با تروریست ها همکاری می کنند، سلب شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:irna.ir