قیمت نفت در سال آینده به 100 دلار می رسد
یک تحلیلگر برجسته بازار نفت روز سه شنبه گفت بهای نفت خام تا پایان سال آتی میلادی به سطح یکصد دلار باز می گردد.

تی بون پیکنز با این اظهارات در واقع پیش بینی قبلی خود مبنی بر اینکه بهای نفت طی سال کنونی میلادی به این سطح قیمت می رسد را اصلاح کرد. این تحلیلگر و سرمایه گذار برجسته نفتی که رییس شرکت بی پی کپیتال نیز است در نشستی اقتصادی در سانفرانسیسکو گفت فکر می کنم بهای نفت تا پایان سال دو هزارو شانزده میلادی به حدود بشکه ای یکصد دلار می رسد.

بهای نفت به علت کاهش تقاضا در اروپا و شرق آسیا و افزایش تولید نفت خام در آمریکای شمالی به شدت کاهش یافته است. بهای نفت خام در حالی که تابستان گذشته بشکه ای حدود 120 دلار بود طی ماههای اخیر بیش از شصت درصد کاهش یافته است و در معاملات سه شنبه بهای نفت خام 47 دلار و چهل سنت بود.

پیکنز گفت مفهوم سقف تولید که برهه ای زمانی است که طی آن تولید نفت روند غیرقابل بازگشت کاهشی را آغاز می کند نباید تنها به علت افزایش تولید نفت خام در آمریکا رد یا نادیده گرفته شود. وی گفت اکنون تولید دیگر مناطق روندی کاهشی را نشان می دهد.

این سرمایه گذار نفتی که از شخصیت های جمهوریخواه در آمریکا به شمار می رود همچنین اعلام کرد اگر جب بوش بخواهد همچنان نامزد انتخابات سال دو هزارو شانزده میلادی باقی بماند، وی از بوش حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سانفرانسیسکو، پیکنز گفت جمهوریخواهان در انتخابات دو هزارو شانزده پیروز خواهند شد. وی سابقه کمک های مالی گسترده به نامزدهای حزب جمهوریخواه از جمله برادر جب یعنی جرج دبلیو بوش را دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:iribnews.ir