وزیر دفاع عربستان خواستار کمک نظامی آمریکا
وزیر دفاع عربستان در نشست با نمایندگان کنگره آمریکا در حالی ایران را به تنش‌آفرینی در منطقه متهم کرده که کشورش به تازگی آغازگر تجاوزی با مشارکت کشورهای عربی به خاک یمن بوده است.

 به گزارش فارس، وزیر دفاع جدید عربستان سعودی در جریان سفر اعضای کنگره به کشورش به انها گفته که به «ایران نمی‌توان اعتماد کرد.»

پایگاه خبری «واشنگتن‌فری بیکن» این خبر را از قول «ورن بوچانان»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا نقل کرده که خود در نشست اعضای کنگره با «محمد بن سلمان»، وزیر دفاع عربستان حضور داشته است.

به گفته این نماینده جمهوی‌خواه، وزیر دفاع عربستان در این جلسه به اظهارنظر درباره مذاکرات هسته‌ای جاری بین ایران و 1+5 پرداخته و آن را برای منطقه خطرناک دانسته است.

سلمان علاوه بر این در این گفت‌وگوی یک ساعته با قانونگذاران کنگره در ریاض در حالی ایران را به تنش‌آفرینی در منطقه خاورمیانه متهم کرده است که کشورش به تازگی آغازگر تجاوزی با مشارکت کشورهای عربی به خاک یمن بوده است.

وزیر دفاع رژیم آل‌سعود در پاسخ به سوال «بوچانان» درباره مواضعش در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران با لحنی تند از آن انتقاد کرده است.

این نماینده جمهوری‌خواه گفت: «من از شاهزاده درباره مذاکرات بین ایران و آمریکا پرسیدم و او در پاسخ گفت که ظاهراً امریکا تهدید ایران را جدی نگرفته است. وی گفت سعودی‌ها مایل به دریافت کمک نظامی بیشتر از آمریکا برای مقابله با نفوذ رو به رشد ایران در منطقه هستند.»

گردآوری:گروه خبرسیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir