به گزارش خبرآنلاین دکتر ولایتی در ادامه برنامه های سفر به چین ، روز چهارشنبه در جلسه اتاق فکر دانشگاه رنمین که یکی از مهمترین مراکز علمی ، مطالعاتی و دانشگاهی این کشور است شرکت و با موضوع " احیاء جاده ابریشم و ضرورت های موجود " به بحث و تبادل نظر با رئیس ، معاونین و تعدادی از کارشناسان پرداخت .



رئیس دانشگاه ضمن تشکر از حضور ایشان ، به مباحث مطرح شده در سفر قبلی دکتر ولایتی به این کشور اشاره و مباحث مطرح شده را برای برنامه ریزی های اتاق فکر بسیار قابل بهره برداری و مهم توصیف کرد و گفت : مباحث شما به عنوان فردی متخصص در حوزه روابط بین الملل قابل توجه بوده ضمن ان که به عنوان فردی تاثیر گذار ، امکان ایجاد زمینه های لازم برای ارتقاء همکاری ها و فعالیت ها را خواهید داشت و دراین جلسه هم با موضوع احیا جاده ابریشم ، کمربند و راه و توسعه روابط استراتژیک و راهبردی مباحث شما قابل استفاده خواهد بود .

رئیس مرکز تحقیقات استراتزیک هم از انجام این ملاقات و دیدار با نخبگان و فرهیختگان این دانشگاه ابراز خرسندی نموده و موضوعات مطرح شده برای بحث و تبادل نظر در این جلسه و اتاق فکر را راهبردی خواند و تصریح کرد: هم به لحاظ تاریخی و هم به دلیل اقتضائات موجود و علاقه مندی فراوان دو کشور در کنار ظرفیت های ارزشمند و فراواندر اختیار ، زمینه های لازم برای توسعه روزافزون همکاری ها و تعاملات وجود دارد که باید تلاش کرد ضمن مطالعه و پژوهش برای ارائه راهکارهای مناسب و مطلوب ، جهت ارتقا روابط به سطح راهبردی و استراتژیک برنامه ریزی نمود.

دکتر ولایتی در زمینه احیا جاده ابریشم نیز اعلام کرد : تجدید حیات این جاده حکایت از ریشه دار بودن روابط کشورهای این حوزه به ویزه ایران و چین دارد و جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمترین کشور منطقه که دارای ثبات و ظرفیت های فراوان و ارزشمندی در حوزه های مختلف اقتصادی ، سیاسی و ... می باشد در منطقه خاورمیانه که محل تلاقی سه قاره آسیا ، اروپا و آفریقاست از اهمیت فوق العاده برخوردار است که باید در موضوع احیا جاده ابریشم مد نظر قرار گیرد و البته این مهم نقش جدی در توسعه و امنیت جهانی در آینده آسیا و جهان ایفا می نماید .

در این جلسه همچنسن کارشناسان شرکت کننده نقطه نظرات خود را در خصوص موضوع جلسه مطرح و از جمله بر اهمیت نقش ایران در امنیت حمل و نقل ، ارتباط و توسعه همکاری های در حوزه انرژی ، گسترش همکاریهای مالی و تجاری ، نیاز چین به توسعه روابط به دلیل جایگاه ایران به ع نوان کشوری با ثبات و امن در منطقه ، ضرورت انجام مشورت های سیاسی و امنیتی در منطقه خاورمیانه و ... ارائه نمودند .

در این جلسه همچنین مهندس فروزش معاون مرکز تحقیقات ، صفری سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در چین ، سعید محمدی مشاور مرکز ، بقایی فعال اقتصادی و دیگر شرکت کنندگان از سوی هیئت ایرانی به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند .
4949