به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه هایی چون اقتصاد و تجارت، انرژی، گردشگری، کشاورزی، توسعه صنایع و فرهنگی از دیگر محورهایی بود که مورد تبادل نظر و تاکید طرفین قرار گرفت.

وزرای خارجه دوکشور همچنین تاکید کردند که کشورها باید با عزم و اراده جدی تر با این تهدید و نگرانی مشترک به مقابله بپردازند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در آتن به سر می برد در دیدار کوجیاس وزیر خارجه یونان با اشاره به اینکه توسعه و تعمیق روابط ایران و یونان مورد توجه تمامی مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران است، گفت: روابط سیاسی تهران - آتن همواره در سطح خوبی قرار داشته است.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: روابط اقتصادی فیمابین در سال های اخیر تحت تاثیر برخی فشارهای خارجی و تحریمها قرار داشته که باید با تقویت رایزنیها و دیدارها بر مشکلات فعلی فایق آییم.

ظریف تاکید کرد: ملت های ایران و یونان با پشتوانه چند هزارساله تمدنی خود نشان داده اند که در مقابل سختی و فشارهای خارجی می ایستند و مقاومت می کنند.

نیکوس کوجیاس وزیر امور خارجه یونان نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ تمدن چند هزارساله و مشترکات فرهنگی دوکشور گفت: این سفر گام مهمی در جهت ارتقا مناسبات فیمابین است.

وزیر خارجه یونان تقویت روابط با ایران در حوزه های مختلف اقتصادی، جهانگردی ، انرژی و کشاررزی و فرهنگی را مورد توجه جدی کشورش دانست.

وی افزود: در اتحادیه اروپا از ظرفیت های موجود برای رفع موانع همکاری های ایران و اتحادیه استفاده خواهیم کرد.

همچنین دوطرف ضمن رایزنی با یکدیگر در خصوص روابط دوجانبه و مسائل مورد علاقه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه این سفر با نخست وزیر و رئیس مجلس نمایندگان یونان نیز دیدار خواهد کرد.

4949