تصویر این زن، خشم مصری ها را برانگیخت
گلدا مایر، در زمانِ جنگ مصر و رژیم صهیونیستی، عهده دار نخست وزیری این رژیم بود، اما با این حال برگزار کنندگان نمایشگاه، عکس او را در میان عکس زنانی از قبیل جیهان سادات همسر محمد انور سادات رئیس جمهوری پیشین و سوزان مبارک همسر محمد حسنی مبارک رئیس جمهوری اسبق مصر و ملکه رانیا همسر پادشاه کنونی اردن عرضه کرده اند.

اما بازدید کنندگان از نمایشگاه و رسانه های محلی، به این تصویر اعتراض کرده و برداشتن آن را از نمایشگاه خواستار شدند. مسئولان روستای فرعونی، در واکنش به این درخواست ها، نیم ساعت بعد از افتتاح نمایشگاه، عکس مقام اسبق رژیم اشغالگر قدس ، را از نمایشگاه برداشتند و هنگام برداشته شدنِ آن، صدای شعار مردمی که "زنده باد مصر" سر می دادند، در سالن شنیده شد.
در این میان، پایگاه های ارتباط اجتماعی به این موضوع پرداختند و شماری از نویسندگان و روزنامه نگاران درباره آن مطلب نوشتند.

"فریده الشوباشی" نویسنده مصری در صفحه تویتر خود نوشت: تا حد جنون، عصبانی هستم. عکس گلدا مایر را در میان عکس زنان پیشرو در روستای فرعونی قرار داده اند. این یک رسوایی است.

"عادل سلیمان" کارشناس نظامی نیز در پستی بر روی تویتر نوشت: عرضه این عکس در مصر، و نه در تل آویو، به مثابۀ نادیده گرفتن هوشیاری ملت است.

"مجدی الزیات" مدیر روستای فرعونی، به خبرگزاری آناتولی گفت: این اشتباهِ برگزار کنندگانِ نمایشگاه است و ربطی به مسئولان روستای فرعونی ندارد. ما متوجهِ عنوانِ درج شده زیرعکس نشدیم و شجاعتِ آن را داریم که به خاطر این اشتباه عذرخواهی کنیم و تاکید می کنیم که هیچگونه رویکردی در این زمینه وجود نداشته و مساله، صرفا یک اشتباه بوده است.

گلدا مایر، در سال 1974، یعنی یک سال پس از جنگِ مصر و رژیم صهیونیستی، از پستِ خود استعفا کرد.

منبع: العالم