نظر خود را درباره سفر فابیوس به تهران در این صفحه به اشتراک بگذارید
شرکت های فرانسوی که از دیرباز روابط تجاری مستحکمی با ایران داشتند پس از تحریم های شدیدی که در سالهای اخیر علیه ایران به تصویب رسید به تدریج بازار ایران را ترک کردند.

بعد از ۱۲ سال یک بار دیگر یک وزیر خارجه فرانسوی به تهران می آید.در سال ۲۰۰۳ دومنیک دو ویلپن وزیر خارجه وقت فرانسه به همراه همتایان آنگلیسی (جک استراو) و آلمانی اش (یوشکا فیشر) برای مذاکرات سعد آباد به تهران آمدند.حالا پس از توافق هسته ای ایران و ۵+۱ و حصول توافق جامع هسته ای، لوران فابیوس نخستین وزیر خارجه تروییکای اروپایی است که به تهران سفر می کند. در دوران هشت ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد سطح مناسبات ایران با عموم کشورهای اروپایی به پایین ترین سطح رسید. شرکت های فرانسوی که از دیرباز روابط تجاری مستحکمی با ایران داشتند پس از تحریم های شدیدی که در سالهای اخیر علیه ایران به تصویب رسید به تدریج بازار ایران را ترک کردند.

حالا لوران فابیوس نخستین وزیر خارجه کشورهای اروپایی است که پس از توافق هسته ای به ایران سفر می کند.به نظر شما روابط ایران و فرانسه باید چه موضوعاتی را مد توجه قرار دهند. چه حوزه هایی می توانند در مناسبات تجاری و صنعتی و ... در اولویت های روابط با فرانسه قرار گیرند.شما می توانید نظرات خود را در این رابطه زیر همین مطلب برای ما بنویسید.

منبع:خبرآنلاین