به نقل از رسانه های خبری فلسطین، «طارق برغوث» وکیل نهاد رسیدگی به امور اسرا گفت که وضعیت «عیسی احمد عدنان المعطی» نوجوان 13 ساله از ساکنان بیت لحم که در بیمارستان هداسا عین کارم بستری است، واقعا وخیم است.

 به نقل از رسانه های خبری فلسطین، «طارق برغوث» وکیل نهاد رسیدگی به امور اسرا گفت که وضعیت «عیسی احمد عدنان المعطی» نوجوان 13 ساله از ساکنان بیت لحم که در بیمارستان هداسا عین کارم بستری است، واقعا وخیم است.به گفته وی این نوجوان فلسطینی در تاریخ 18/9/2015 از سوی نظامیان صهیونیست هدف تیراندازی قرار گرفته و گلوله به ناحیه پای وی اصابت کرده است.

برغوث که به ملاقات این اسیر فلسطینی در بیمارستان رفته بود گفت که وضعیت وی وخیم است و احتمال قطع پای راست وی وجود دارد.وی با اشاره به اینکه این نوجوان 13 ساله تحت حراست شدید در بیمارستان قرار دارد و دست های وی نیز به تخت بسته شده است، گفت که ما برای آزادی وی تلاش می کنیم.

برغوث همچنین اظهار داشت که تیراندازی به سمت کودکان در نتیجه تصمیمات اخیر کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر اجازه تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت پرتاب کننده سنگ صورت گرفته است.

بازداشت 7 فلسطینی در شهر الخلیل

نیروهای اشغالگر اسرائیل بامداد امروز یکشنبه 7 شهروند فلسطینی را در جریان یورش به شهرک حلحول و شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری بازداشت کردند.

کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که 6 نفر از بازداشت شدگان از اهالی شهرک حلحول در شمال استان الخلیل و یک نفر دیگر نیز از ساکنان الخلیل است.

نظامیان رژیم اشغالگر مدعی شدند که تمامی بازداشت شدگان تحت تعقیب دستگاه های امنیتی بودند و همگی برای اجرای تحقیقات به نهادهای امنیتی مربوطه ارجاع داده شدند.

استمرار تعطیلی تنها گذرگاه تجاری نوار غزه

مسئولان رژیم صهیونیستی برای ششمین روز متوالی گذرگاه کرم ابو سالم تنها گذرگاه تجاری نوار غزه را به بهانه اعیاد یهودیان به روی کالاهای فلسطینیان بسته اند.

منیر الغلبان مدیر بخش فلسطینی این گذرگاه گفت که مسئولان اسرائیلی امروز یکشنبه به طور استثنائی گذرگاه کرم ابوسالم را برای واردات مقادیر محدودی سوخت دیزل جهت مصرف آن در تنها نیروگاه برق غزه و نیز واردات مقادیری بنزین و گازوئیل، بازگشایی کردند.

وی افزود که مسئولان رژیم صهیونیستی به بهانه اعیاد یهودیان از سه شنبه گذشته تا کنون این گذرگاه را تعطیل کرده اند.
گذرگاه کرم ابو سالم تنها گذرگاه تجاری است که رژیم صهیونیستی اجازه واردات کالا به غزه از طریق این گذرگاه را می دهد.

جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین خواستار طرح مساله اسرای فلسطینی در محافل بین المللی شد

این جبهه با صدور بیانیه ای بر لزوم به راه انداختن گسترده ترین کمپین همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا تا زمان آزادیشان از زندان های صهیونیستی تاکید کرد.

در این بیانیه از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته شده است تا در راستای انتقال پرونده بازداشت شدگان موقت فلسطینی به شورای امنیت و دیوان کیفری بین المللی در جهت محکوم کردن سیاست های دشمن صهیونیستی تلاش کند.

جبهه یاد شده خواهان طرح مساله بازداشت شدگان موقت به افکار عمومی جهان در جهت بی اعتبار ساختن رژیم اشغالگر قدس و گسترش دامنه تحریم این رژیم و منزوی کردن هر چه بیشتر آن در مجامع بین المللی گردید.

این جبهه ضمن هشدار درباره پیامدهای هرگونه اقدام دشمن صهیونیستی علیه اسرای اعتصاب کننده غذا، سران تل آویو را مسئول سلامتی این اسرا خواند.

بازداشت 4 فلسطینی به اتهام پرتاب سنگ به سمت خودروی یک شهرک نشین

پلیس رژیم اشغالگر با اعلام بازداشت 4 نوجوان فلسطینی مدعی شد که آنها به سمت خودروی یک شهرک نشین سنگ پرتاب کرده و باعث قتل وی شده اند.

پلیس رژیم صهیونیستی گفت که این چهار نوجوان که سن آنها بین 16 تا 19 سال است از ساکنان محله صور باهر در قدس شرقی هستند و در تاریخ 13 سپتامبر در نزدیکی محل حادثه کشته شدن یک شهرک نشین بازداشت شده اند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته بر توسعه اختیارات نیروهای پلیس و امنیت این رژیم مبنی بر شلیک گلوله جنگی به سمت پرتاب کننده سنگ و نیز اعمال مجازات حبس حداقل 4 سال و پرداخت غرامت مالی تاکید کرد.

اعتصاب غذای اسرای فلسطینی وارد مرحله خطرناک شد

رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین هشدار داد: اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی وارد مرحله خطرناکی شده است.

عیسی قراقع افزود: هدف ماموران صهیونیستی از شدت بخشیدن به اقدامات سرکوبگرانه علیه اسرای فلسطینی واداشتن آنان به شکستن اعتصاب غذایشان است.

وی خاطرنشان ساخت: تعداد اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا در زندان های صهیونیستی به 17 تن می رسد که حال 7 تن از آنان بسیار وخیم می باشد و به زودی شمار زیادی از اسرای فلسطینی به جمع اعتصاب کنندگان غذا خواهند پیوست.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت رقت بار اسرای فلسطینی که قادر به ایستادن و حرکت نیستند، تاکید کرد: وزن بدن این اسرا به شدت کاهش یافته است و آنان در شرایط بسیار سختی به سر می برند.

وی خواستار تحرکات گسترده محافل مردمی و رسمی و بین المللی برای نجات جان اعتصاب کنندگان غذا و اعمال فشار برای پایان بخشیدن به بازداشت موقت شد.

منبع: تسنیم