سنگسار یک زن در افغانستان به جرم زنا + عکس
یک هفته پس از آنکه مقام‌های محلی ولایت غور در مرکز افغانستان از سنگسار دختری به نام رخشانه به دست مخالفان مسلح خبر دادند، ویدئویی از این سنگسار توسط رادیو اروپای آزاد منتشر شده است.

سنگسار یک زن در افغانستان

رسانه بین المللی رادیو اروپای آزاد ویدئویی ۳۰ ثانیه ای از سنگسار رخشانه را در اینترنت منتشر کرده است. این رسانه صحت ویدئو را تایید کرده است.زن جوان افغان در این ویدئو درحالی دیده می شود که تا گردن در زمین مدفون است و مردان او را حلقه کرده اند و به سویش سنگ می اندازند.در این ویدئو او عاجزانه و به طور مکرر مسلمانی‌اش را فریاد می کشد.

sangsar823_403.jpg

رخشانه و نامزد ۲۳ ساله او ظاهرا در تلاشی برای ازدواج از خانه های خود گریخته بودند. نامزد رخشانه شلاق خورده است.مقام‌های محلی ولایت غور یک هفته پیش از این حادثه خبر داده بودند.عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور گفته بود که طالبان این دختر را در مربوطات غلمین این ولایت به اتهام "زنا" سنگسار کردند.

به گفته وی، این دادگاه صحرایی در ۴۵ کیلومتری فیروزکوه، مرکز غور، برگزار شده بود. او گفت که دختر و پسر متهم هر دو مجرد بوده اند.این ناحیه ظاهرا تحت کنترل طالبان است. مقام های غور به خبرگزاری فرانسه گفتند که سنگسار توسط گروهی از "طالبان، رهبران محلی و جنگ سالاران مسلح" انجام شد.سیما جوینده والی غور - فقط یکی از دو زنی که در افغانستان چنین پستی را اشغال کرده - گفت که خانواده رخشانه ترتیب عروسی او برخلاف میلش را داده بودند.

 

 

عکس ویترین خبر تزیینی است

منبع:فرارو