لحظه هدف قرار گرفتن هواپیمای روس +عکس
شبکه تلویزیونی  س ان ان ترک، گزارش داد که نیروی پدافندی این کشور جنگنده نیروی هوایی روسیه را در مرزهای ترکیه و سوریه سرنگون کرده است.

ترکیه جنگنده روسیه را سرنگون کرد

شبکه الجزیره در خبر فوری گزارش داده بود که که یک فروند جنگنده روسیه در ریف لاذقیه واقع در مرزهای سوریه و ترکیه سقوط کرده است.شبکه الحدث نیز به نقل از رسانه های ترکیه گزارش داد که یک جنگنده در خاک سوریه و در نزدیکی مرزهای ترکیه سقوط کرده است.

709667_475.jpg

بنابر گزارش ها این جنگنده روس بر فراز یک اردوگاه در روستای "یمضیه" در نزدیکی مرزهای ترکیه سقوط کرده است.شبکه سی ان ان ترک نوشت: جنگنده های اف-16 ترکیه هواپیمای نظامی روسیه را پس از نقض حریم هوایی کشور در مرزهای سوریه ساقط کردند.شبکه الجزیره به نقل از رسانه های ترکیه گزارش داد: صدای تیراندازی و انفجار نارنجک از منطقه ای که خلبانان روس فرود آمدندف شنیده می شود.

این شبکه همچنین مدعی شد که مخالفان دولت قانونی سوریه یکی از دو خلبان روس را اسیر کرده اند.

مقام های روس تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده اند. پیشتر "اسماعیل دمیر"، معاون وزیر صنعت دفاعی ترکیه در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: ترکیه اجازه عبور جنگنده های روسیه از آسمان این کشور را نخواهد داد.وی افزود: موضع ترکیه در این باره واضح است و تدابیر لازم را برای جلوگیری از آن اتخاذ می کند.آنکارا مدعی شده است که روز گذشته دو فروند جنگنده روسیه حریم هوایی این کشور را نقض کرده اند.

.............................................................................................................................................................

وزارت دفاع روسیه سرنگون شدن جنگنده این کشور را تایید کرد

وزارت امور خارجه ترکیه روز جمعه در اعتراض به آنچه از آن حمله جنگنده های روسیه به مواضع ترکمن های سوریه یاد شد، سفیر روسیه را احضار کرد.آنکارا از نارضایتی کشورش از انتخاب اهداف جنگنده های روسیه در سوریه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای سقوط جنگنده "سوخو-24" این کشور در مرزهای سوریه و ترکیه را پس از تیراندازی از زمین تایید کرد.

در این بیانیه آمده است که سقوط جنگنده روسیه پس از تیراندازی از زمین صورت گرفته است.وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این جنگنده حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده است.وزارت دفاع روسیه افزود: جنگنده ساقط شده در 6 هزار پایی حریم هوایی سوریه در حال پرواز بوده است.

709668_383.jpg

در ادامه آمده است که خلبانان روس پس از سرنگون شدن جنگنده "سوخو-24" خود را به بیرون پرتاب کردند و همچنان از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

............................................................................................................................................................
ترکیه: هواپیمای سرنگون شده روسیه از نوع "سوخو-24" بود

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه در دفتر ریاست جمهوری ترکیه گزارش داد: هواپیمایی که در مرزهای ترکیه سرنگون شده ساخت روسیه و از نوع "سوخو-24" بوده است.این منبع مدعی شد که جنگنده روسیه پس از اینکه هشدارهایی مبنی بر دور شدن از حریم هوایی ترکیه را نادیده گرفت، هدف قرار داده شد.دفتر ریاست جمهوری ترکیه جنگنده روسیه را به نقض حریم هوایی این کشور متهم کرده است.ارتش ترکیه مدعی شده که در پنج دقیقه نزدیک به ده بار به جنگنده روسیه هشدار داده شده است.


منبع:میزان