انفجارهای مهیب درمحل اقامت کارکنان سازمان ملل در بورکینافاسو
در حمله افراد مسلح وابسته به القاعده در کشورهایغرب اسلام به هتلی در پایتخت بورکینافاسو دست کم 20 تن کشته شدند. این در حالی است که وزیر ارتباطات بورکینافاسو گفته است که نیروهای امنیتی فرانسوی و نیروهای این کشور در حال تلاش برای پس گرفتن هتل مورد حمله هستند.

حمله القاعده در بورکینافاسو

به نقل از سایت شبکه الجزیره، در این حمله اعضای القاعده که هتلی در واگادوگو پایتخت بورکینافاسو را هدف قرار داده بودند حدود 20 تن کشته و 15 تن زخمی شدند.این حمله از سوی افراد مسلح به هتل سبلاندید صورت گرفت. رویترز به نقل از وزیر کشور بورکینافاسو تاکید کرد که 10 جسد داخل رستوران مقابل هتل تحت محاصره وجود دارد.

خبرنگار الجزیره در نواکشوت اعلام کرد که القاعده تاکید کرده است که دو تن از گروگان‌هایش در این هتل در جریان عملیاتی که آن را "پیروزی مستضعفان" خوانده، کشته شدند.آلوا بالی،‌ وزیر خارجه بورکینافاسو وجود قربانیان این حمله را تایید کرده و از گروگان گیری افراد مسلح در داخل هتل خبر داد.

وی گفت: نیروهای امنیتی منطقه اطراف را به منظور عملیات آزاد سازی گروگان‌ها بسته‌اند.وزیر خارجه بورکینافاسو مشارکت نیروهای خارجی را در عملیات آزادسازی گروگان‌ها به ویژه حضور نیروهای فرانسوی که در حومه واگادوگو مستقر هستند را بعید ندانست.

یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفت: نیروهای امنیتی بورکینافاسو حمله‌ای را صبح امروز (شنبه) برای آزادی گروگان‌ها و پس گرفتن هتل انجام دادند.این شاهد افزود: دو گروه از نیروهای امنیتی وارد محوطه اصلی هتل سبلاندید شدند اما هیچ حادثه تیراندازی رخ نداد.مقامات بورکینافاسو از ساعت 11 شب گذشته تا شش صبح به وقت محلی قانون منع آمد و شد لحاظ کرده‌اند.

مقامات بورکینافاسو تاکید کردند که بیش از 60 گروگان را آزاد کرده‌اند که در بین آنها 33 زخمی وجود دارد. در بین گروگان‌های آزاد شده یک وزیر نیز آزاد شده است.

نیروهای امنیتی عملیات خود را تا آزادی تمامی گروگان‌های موجود در هتل ادامه می‌دهند.گردان المرابطون که رهبری آن را مختار بلمختار الجزایری بر عهده دارد، مسئولیت این حمله را گردن گرفته و سخنگوی این گروه در تماسی تلفنی به الجزیره گفت: نیروهای ما به رستوران هتل حمله کرده و تعدادی از افراد را به گروگان گرفتند.گروه المرابطون دسامبر با القاعده در کشورهای مغرب اسلامی به رهبری عبدالملک دروکدال بیعت کرده است.

photo_2016-01-16_10-08-21.jpg

تصویر سوختن خودروهای مقابل هتل محل اقامت کارکنان سازمان ملل در بورکینافاسو

terorist12-47.jpg

سوختن خودروهای مقابل هتل محل اقامت کارکنان سازمان ملل

 

منبع:ایسنا