مجاورت پناهجویان ایرانی با آزار جنسی
وضعیت پناهجویان در اردوگاه کاله فرانسه که تعدادی از ایرانیان هم در آن حضور دارند، نگران‌کننده شده و واکنش سازمان‌های امدادرسانی انگلیس را هم برانگیخته است.

 

 افزایش آزار و اذیت جنسی کودکان پناهجو

وضعیت پناهجویان در اردوگاه کاله فرانسه که تعدادی از ایرانیان هم در آن حضور دارند، نگران‌کننده شده و واکنش سازمان‌های امدادرسانی انگلیس را هم برانگیخته است.آژانس‌های امدادرسانی از دولت انگلیس خواستند نسبت به افزایش آزار و اذیت جنسی کودکان در اردوگاه کاله فرانسه واکنش نشان دهد.به گزارش امدادگران این آژانس‌های کمک‌رسانی، طی روزهای اخیر هفت پسر 14 تا 16 ساله در این کمپ مورد آزار و اذیت شدید جنسی قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود تعداد قربانیان تجاوز جنسی در این اردوگاه به مراتب بیشتر از این تعداد است اما ترس یا خجالت مانع اقرار قربانیان می‌شود.

یکی از نیروهای امدادی تیم پزشکی در این‌باره تاکید کرد: این پسران خانه و والدین خود را در کشورهایشان ترک کردند به این امید که بتوانند زندگی بهتری را در اروپا تجربه کنند. آنها از خشونت فرار کرده‌اند اما اکنون در اردوگاه «کاله » مورد آزار و خشونت قرار گرفته‌اند.

در این اردوگاه که به «جنگل کاله» شهرت دارد بیش از 500 کودک بی‌سرپرست که عمدتاً سوری، سومالیایی و اهل اریتره هستند حضور دارند. همچنین تعدادی از ایرانیان نیز در این اردوگاه پناهجویان مستقر شده‌اند.

چند روز قبل نیز شش پناهجوی ایرانی در اعتراض به اقدام پلیس فرانسه برای جمع کردن اردوگاه کاله در شمال شرق فرانسه اقدام به دوختن لب‌های خود کرده بودند.

 

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی