رسوایی جنسی کلینتون
ترامپ در ادامه رقابت با حریف قدرتمند خود برای رسیدن به کاخ سفید، به رسوایی اخلاقی همسر هیلاری کلینتون اشاره کرده و از وی خواسته که برای رقابت‌ های انتخاباتی به دنبال ساختن چنین داستان‌های غیراخلاقی برای این میلیارد نباشد.

افشاگری ترامپ از رسوایی جنسی کلینتون

«دونالد ترامپ» که فعلاً تنها نامزد جمهوری‌خواهان برای رقابت با دموکرات‌ها بر سر ورود به کاخ سفید است، در یکی دیگر از سخنرانی‌های مهیج خود در جمع هواداران، سابقه رسوایی جنسی همسر «هیلاری کلینتون» و نقش هیلاری در این داستان را دستمایه حمله به رقیب دموکرات خود کرد. ترامپ ابتدا به مخارج سنگین رقبا برای مخدوش کردن چهره خود پرداخت و گفت: «کاری که می‌کنند این است که 90 میلیون دلار برای (تخریب) دونالد ترامپ خرج می‌کنند و بیشتر تمرکزشان هم بر مسائل حول و حوش زنان است.»

سخن که به بحث رابطه با زنان کشید، دونالد ترامپ به سوابق خانوادگی جدی‌ترین رقیب خود یعنی هیلاری کلینتون پرداخت و گفت: «من اما با خودم می‌گویم که هیچ‌کس در این کشور یا حتی شاید در تاریخ این کشور، در مورد (رابطه با) زنان از بیل کلینتون بدتر نبود؛ او یک فاجعه بود.»

اشاره ترامپ احتمالاً به مشهورترین مورد رسوایی اخلاقی بیل کلینتون یعنی رابطه نامشروع او با «مونیکا لویسنکی» است.

میلیاردر جمهوری‌خواه، پای هیلاری را هم به این رسوایی کشاند و گفت: «یک کسی بود که با سرپوش گذاشتن بر کارهای بیل کلینتون، او را در ادامه این روند خودتخریبی کمک کرد و این شخص، کسی نبود جز هیلاری کلینتون. هیلاری دنبال این زنان می‌رفت و زندگی آنان را نابود می‌کرد.»

ترامپ در انتها با لحنی کنایه‌آمیز از رقبای خود خواست روش‌های مشابه با تاریخچه رسوایی‌های خود را برای رقابت‌های سیاسی اتخاذ نکنند و گفت: «حالا آنها دنبال من آمده‌اند، دنبال من و موضوع زنان. مرا رها کنید؛ مرا رها کنید.»

مونیکا لویسنکی و بانو کلینتون

مونیکا لوینسکی دختر یک پدر یهودی‌ آلمانی‌تبار است که برای حفظ جان خود به آمریکا گریخت. مونیکا در سال 1995 یعنی 22 سالگی، در رشته روانشناسی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به کمک یکی از اقوام خود توانست همان سال در کاخ سفید به عنوان کارآموز مشغول بکار شود.

در آخرین ماه میلادی سال 95 اما رابطه او و بیل کلینتون برای خیلی‌ها فاش شد و تا آوریل سال بعد که مونیکا به پنتاگون منتقل شود، داستان رفتار خارج از عرف رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا با یک زن جوان کارآموز، مسئله‌ای بود که بسیاری از کارکنان کاخ سفید از آن آگاه بودند.

852910_796.jpg

 

در پنتاگون بود که مونیکا داستان‌های خود و بیل را با یکی از همکاران خود در میان گذاشت و با افشای این فضاحت، واژه «مونیکا گیت» به ادبیات سیاسی آمریکا وارد شد.بیل کلینتون و همسرش هیلاری که آن روزها بانوی اول آمریکا بود، در ابتدا وجود رابطه میان بیل و مونیکا را انکار کرده بودند.همان انکار اولیه یکی از مواردی لیست بلندبالایی از دروغ‌هایی است که مخالفان کلینتون می‌گویند در طول دوران فعالیت سیاسی‌اش بیان کرده است.

نداشتن صداقت یکی از نقظه‌ضعف‌های هیلاری کلینتون است که مخالفان بسیار روی آن تمرکز دارند؛ فاش شدن عکس‌العمل واقعی وی به حادثه کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی و تناقض آن با آنچه تلاش می‌شد در برابر رسانه‌ها به نمایش گذاشته شود، یکی از این موارد بود که حتی اشک‌های هیلاری در سنا هم نتوانست آن را از خاطر آمریکایی‌ها پاک کند.

 

افشاگری متقابل از گذشته بیل و مونیکا

پس از این افتضاح سیاسی-جنسی، ادعا شد که که مونیکا در سن 19 سالگی با یکی از اساتید متاهل دانشگاه محل تحصیل خود رابطه غیرمشروع داشته است.

اما این فقط مونیکا لوینسکی نبود که سابقه‌ای تیره داشت، این سابقه نه‌چندان درخشان درباره بیل هم صادق بود. بیل کلینتون پیش از تکیه بر کرسی ریاست‌جمهوری، فرماندار آرکانزاس بود؛ آنجا یکی از کارمندان زن به نام «پائولا جونز» به اتهام مزاحمت جنسی از آقای فرماندار شکایت کرده بود.

 

تاریخچه پربار

بر اساس آمار موجود، 68 فقره رسوایی جنسی در سابقه مقامات دولتی آمریکا ثبت شده است.

اولین مورد ثبت شده به سال 1796 یعنی تنها 13 سال پس از استقلال آمریکا بازمی‌گردد و آخرین آن هم به دو سال قبل. بیل کلینتون در این لیست به همراه مونیکا لوینسکی در رده 46 ایستاده است.

اولین رئیس‌جمهوری که پا به این فهرست گذاشت، به همان سال‌های اول شکل‌گیری این لیست بازمی‌گردد؛ در سال 1802 پرزیدنت «توماس جفرسون» در رابطه با برده خود، فضاحتی جنسی را به بار آورد که با توجه شرایط آن روز سیاه‌پوستان در جامعه آمریکا، موجب محکومیت آقای رئیس‌جمهور در افکار عمومی شد.

 

منبع: فارس