حمله پلیس تایلند به مراکز ماساژ و فحشا
وزیر گردشگری تایلند با رد فرضیه ورود توریست های خارجی برای سکس آزاد در این کشور گفته است گردشگران خارجی برای دیدن فرهنگ زیبای تایلند به آنجا می روند.

ورود توریست های خارجی برای سکس آزاد به تایلند

پلیس تایلند با حمله به چند مرکز ماساژ و فحشا در شهر بانکوک ، یکی از این مراکز را بسته و عده ای را دستگیر کرد.این اقدام پلیس تایلند در ادامه سیاست دولت نظامی این کشور به منظور مقابله با فحشا و ترویج گردشگری فرهنگی صورت می گیرد. در هفته های گذشته پلیس به مراکز مختلفی از جمله سالن های ماساژ رفته و در آنجا عده ای را که به صورت غیر قانونی اقدام به فحشا می کردند، دستگیر کرده است. فحشا در تایلند اقدامی غیر قانونی است اما در دهه گذشته مقامات این کشور به دلیل رونق صنعت گردشگری با این پدیده مقابله جدی نمی کردند.

خانم " کوبکارن واتانامارانگ کول " وزیر گردشگری تایلند در واکنش به اقدام پلیس این کشور در حمله به مراکز فحشا و سالن های ماساژ گفته است دولت با تعطیل کردن مراکز فحشا سعی در بهبود صنعت گردشگری این کشور دارد. به گفته وزیر گردشگری تایلند صنعت گردشگری این کشور باید بر مبنای فرهنگ باشد نه پدیده سکس.

این مقام تایلندی با رد این فرضیه که توریست های خارجی بیشتر برای سکس به این کشور می آیند ، گفت :" توریست ها برای چنین چیزی به کشور ما نمی آیند. آنها برای فرهنگ زیبای ما به اینجا می آیند."

در حمله دو هفته پیش پلیس تایلند به یکی از بزرگ ترین سالن های ماساژ در شهر بانکوک ، پلیس به مدارکی دست یافت که نشان می داد گردانندگان این مرکز اقدام به نگه داری فاحشه هایی زیر سن قانونی از اتباع دیگر کشورها به صورت غیر قانونی کرده اند. همچنین در بررسی این مرکز اسنادی به دست آمد که نشان می داد صاحبان این سالن ماساژ به مقاماتی از پلیس رشوه می داده اند.

با وجود تلاش دولت نظامی تایلند برای مقابله با پدیده توریسم جنسی ، اما بسیاری از ناظران بر این باروند که مقابله با این پدیده در میزان ورود گردشگر خارجی به تایلند تاثیرات سوئی خواهد داشت.

بر اساس یک گزارش سازمان ملل که در سال 2014 منتشر شده است، در کشور تایلند بیش از 123 هزار و پانصد کارگر جنسی وجود دارد.

صنعت توریسم بیش از 10 درصد از حجم تولید ناخالص داخلی تایلند را تامین می کند.

 

 

منبع : جام نیوز