تشکیل یگان سایبری داعش
یکی از اعضای «المنبر» یک انجمن فعال در فضای مجازی متعلق به حامیان گروه تروریستی داعش یک دوره آنلاین را برای آموزش چگونگی هک کردن وب‌سایت‌های امنیتی آمریکایی و اروپایی به طرفداران این گروه شیطانی پیشنهاد داده است.

 

داعش و هک سایت‌های امنیتی غرب

گروه تروریستی داعش به آموزش کاربران مجازی برای هک سایت‌های امنیتی غرب اقدام کرد. یکی از اعضای «المنبر» یک انجمن فعال در فضای مجازی متعلق به حامیان گروه تروریستی داعش یک دوره آنلاین را برای آموزش چگونگی هک کردن وب‌سایت‌های امنیتی آمریکایی و اروپایی به طرفداران این گروه شیطانی پیشنهاد داده است. هدف این انجمن ایجاد گروهی از سربازان مجازی وابسته به گروه تروریستی داعش است.

 این اقدام یکی از جدیدترین تلاش‌های گروه تروریستی داعش برای تهدید امنیت سایبری غرب است. این دوره آموزشی بر «کالی لینوکس» یک بخش لینوکس برای انجام تست‌های امنیت و هک متمرکز است. این بخش ضعف‌های برنامه‌های مختلف و میزان احتمال هک‌شدنشان را نشان می‌دهد.

این برنامه از سوی یکی از اعضای ارشد داعش فرماندهی می‌شود و از اسم «ایام فتح بغداد» برای آن استفاده‌شده است. این کاربر اینترنتی به ترتیب با 25 عضو مشتاق برای یادگیری روش هک کردن سایت‌ها تعامل برقرار می‌کند.

البته بنابر گزارش‌ها، آموزش‌های ارائه‌شده کاملاً بنیادی و ساده هستند و کاربرانی که اعلام اشتیاق کرده‌اند اطلاعات بسیار کمی دارند. درنتیجه خطری جدی به‌حساب نمی‌آیند و به اهدافشان نمی‌رسند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان