حکم هکری که به داعش کمک کرد
دولت ایالات متحده در جریان مبارزات خود برای سرکوب کردن هکرهای حامی تروریست، دست به اقدام کاملا جدیدی زده است. 

 جریمه 25 سال زندان برای هکری که به داعش کمک کرد

دولت ایالات متحده در جریان مبارزات خود برای سرکوب کردن هکرهای حامی تروریست، دست به اقدام کاملا جدیدی زده است. یک قاضی هکری را که در تلاش برای کمک به داعش بوده است، به 25 سال زندان محکوم کرده است. این هکر که Ardit Ferizi نام دارد وب سایت یک شرکت آمریکایی را هک کرده تا به اطلاعات بیش از 1300 پرسنل نظامی و دولتی دست پیدا کند و به داعش برای تهیه یک فهرستی از اشخاصی که باید از بین بروند، کمک کند. این اولین باری است که در ایالات متحده یک شخص به دلیل اقدامات هکری مربوط به تروریسم محکوم می‌شود. 

Ardit Ferizi در تاریخ 15 ژوئن، حدود 8 ماه پس از اینکه توسط پلیس مالزی به نیابت از ایالات متحده آمریکا دستگیر شد، متهم شناخته شد.

در ابتدا قرار بود حکم زندان این هکر 35 سال باشد اما در نهایت این حکم به 25 سال کاهش پیدا کرد. در هر حال این اقدام از دید مقامات رسمی ایالات متحده یک هشدار محسوب می‌شود، این حکم در واقع نقش یک پیام هشدار را برای آن دسته از افرادی دارد که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند؛ ایالات متحده این افراد را پیدا کرده و بیش از آنچه فکرش را بکنند، آنها را مجازات خواهد کرد.

واضح است که چنین اقداماتی نمی‌تواند هکرهای وفادار داعش را از ادامه فعالیت‌های خرابکارانه خود بازدارد ( دست کم آن دسته از هکرهایی که از مقرهای اشغالی داعش فعالیت می‌کنند) اما ممکن است آن دسته از کاربرانی که به حملات سایبری متمایل هستند را متوقف کند.

 

منبع: تک شات