واکنش آمریکا به جنایت ائتلاف سعودی در یمن
واشنگتن در واکنش به جنایت ائتلاف سعودی در صنعاء گفت: حمایت واشنگتن از ائتلاف علیه یمن، چک سفید امضاء نیست. قطعا واشنگتن در این حمایت بازنگری خواهد کرد.  واکنش واشنگتن به جنایت ائتلاف سعودی در صنعاء  وب سایت خبرگزاری رویترز گزارش داد: سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده گفت: حمله ائتلاف...
واشنگتن در واکنش به جنایت ائتلاف سعودی در صنعاء گفت: حمایت واشنگتن از ائتلاف علیه یمن، چک سفید امضاء نیست. قطعا واشنگتن در این حمایت بازنگری خواهد کرد.

 واکنش واشنگتن به جنایت ائتلاف سعودی در صنعاء 

وب سایت خبرگزاری رویترز گزارش داد: سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده گفت: حمله ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، روز شنبه در صنعاء پایتخت یمن را محکوم کرد. این حملات منجر به شهادت 458 تن از غیر نظامیان این شهر رسیده است که در حال عزاداری بودند. "ایالات متحده، ضمن محکوم کردن این حملات رسما اعلام کرد: «همکاری امنیتی با عربستان سعودی به معنای یک چک سفید امضاء شده نیست.» واشنگتن همچنین در بیانیه ایی به نقل از ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که این کشور به شکل فوری در حمایت‌هایش از ائتلاف عربی پس از حمله هوایی اخیر به یک مراسم ختم در صنعاء که در پی آن دست کم صدها تن کشته شدند، بازنگری می‌کند. 

وی اعلام کرد: ما از کشته شدن صدها تن در یمن بسیار نگران شدیم. همکاری امنیتی آمریکا با عربستان چک سفید امضا به ریاض نیست. 

پرایس در ادامه تاکید کرد: به دنبال این حادثه و دیگر حوادثی که اخیرا اتفاق افتاد ما تصمیم گرفتیم که فورا در حمایت‌هایمان از عربستان که به شکل چشمگیری کاهش یافته بازنگری کنیم تا این ائتلاف بتواند با اصول، ارزش‌ها و منافع آمریکا از جمله پایان فوری و با دوام درگیری‌های غم‌بار در یمن اقدام کند. 

شبکه تلویزیونی المیادین از افزایش شمار شهداء و زخمیان حملات هوایی عربستان سعودی به مراسم ترحیم پدر وزیر کشور یمن در صنعا خبر داد. 

یاسر العواضی معاون دبیر کل حزب کنگره مردمی یمن اعلام کرد تعداد شهدای جنایت سعودی‌ها در صنعا به 458 تن و شمار زخمیان این جنایت به 356 تن رسید. 




منبع : برترینها