همسر کیم جونگ اون
همسر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از 7 ماه قبل در انظار عمومی ظاهر نشده است.

همسر رهبر کره شمالی کجاست؟

روزنامه دیلی تلگراف انگلستان گزارش داد که همسر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از 7 ماه قبل در انظار عمومی ظاهر نشده است.  این روزنامه افزود که این موضوع امکان دارد نشانه بی ثباتی در پیونگ یانگ، حاملگی همسر کیم یا اختلاف این دو با یکدیگر باشد.  دیلی تلگراف به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نوشت که خانم ری آخرین بار روز 28 مارس امسال همراه همسرش در بازدید علنی به یک منطقه تجاری جدید و مجتمع بیمارستانی در پیونگ یانگ رفته بود. 

 این روزنامه نوشت که خانم ری به عنوان بانوی اول کره شمالی از سال 2012 همواره هنگام بازدید کیم از کارخانجات، بیمارستان ها و مجتمع های تفریحی در کنار همسرش ظاهر می شد. 

 تصاویر وی در رسانه های دولتی در 22 مناسبت در سال 2013 میلادی و 15 بار در سال 2014 منتشر شده بود اما در سه ماه اول امسال فقط سه بار تصویر وی منتشر شد. از آن زمان تا کنون نیز تصویر وی مشاهده نشده است. 

 این گزارش حاکی ست که امکان دارد ری سول جو ، همسر رهبر کره شمالی به نوعی باعث عصبانیت، کیم یو جونگ، خواهر همسرش، شده باشد که تصویر وی به شکلی روز افزون به عنوان میراث خوار قدرت و نفوذ برادرش منتشر شده و مدتی قبل مدیر سازمان تبلیغات این کشور شده است. 

 روزنامه تصریح کرد: «همچنین، امکان دارد عدم ظهور «ری» در ملأ عام به خاطر حفاظت شدید از وی باشد». 

 همچنین توشیمیتسو شیجیمورا، استاد دانشگاه واسیدا در توکیو که متخصص بررسی مسائل رهبران کره شمالی است، گفت که نشانه هایی تایید نشده وجود دارد که حاکیست ری بسیار به جانگ سونگ تایک عمو و معلم رهبر کره شمالی نزدیک بوده است. تایک در دسامبر 2013 به اتهام اقدام علیه وحدت حزب حاکم در این کشور اعدام شد.  شیجیمورا تصریح کرد که امکان دارد علل دیگری مانند حاملگی یا اختلاف میان رهبر کره شمالی و همسرش در غیبت او مؤثر بوده باشد.

 

منبع:العالم