ابوبکر البغدادی فراری شد
سرویس اطلاع رسانی نیروهای مسلح عراق از فرار ابوبکر البغدادی، رهبر داعش از موصل خبر داد.

فرار ابوبکر البغدادی از موصل

منابع اطلاعاتی فرار البغدادی به همراه 150 خانواده دیگر را که به عنوان سپر انسانس با خود همراه کرده، تایید کردند.پیش ازاین برخی منابع اعلام کرده بودند که البغدادی ممکن است با استفاده از یک رشته تونل‌های زیرزمینی که نیروهای عراقی کشف کردند، از موصل گریخته باشد.این در حالی است که طبق برخی گزارش‌ها، از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل سرکردۀ داعش در این شهر گرفتار شده‌ بود.

 

جادۀ پایتختِ‌ داعش، به دست العامری ‌افتاد

جادۀ منتهی به شهر "رقه" پایتخت خود خواندۀ داعش در سوریه، به دست نیروهای الحشد الشعبی (بسیج) عراق افتاد.

"هادی العامری" دبیرکل سازمان بدر، روز دوشنبه در روستای "عدایه" اعلام کرد: اینجا، روستای عدایه است. این روستا در جاده ای که میان «تل عبطه» و «تل الزلط» قرار دارد، واقع شده است، که تنها مسیرِ منتهی به شهر رقۀ سوریه به شمار می رود.این فرماندۀ ارشد بسیج عراق همچنین خاطر نشان کرد: این مسیر، همچنین، تنها مسیری است که رقه را به موصل پیوند می دهد.

هادی العامری با تاکید بر این که این مسیر، به طور کامل به دست دلاورمردان عراقی افتاده است، خاطر نشان کرد: گردان های حزب الله علاوه بر این روستای مهم و راهبردی، رشته کوهی را که در این منطقه واقع شده است نیز تحت کنترل خود در آوردند. برادرانِ سازمان بدر، گردان های علی اکبر و یگان های القعیده نیز تل الزلط و روستای المصاید تا سحاجی را تحت کنترل خود درآوردند.

وی افزود: به این ترتیب یک سه راه به دست ما افتاده است که با استفاده از آن هم می توانیم به تلعفر برویم و هم به موصل.گفتنی است که بسیج عراق، به دستور حیدر العبادی فرماندۀ کل نیروهای مسلح، عهده دار آزادسازی جبهه غرب موصل و محاصره عناصر داعش از این محور شده است.

 

منبع: پایگاه خبری العالم