واکنش متفاوت مدیرعامل اپل به پیروزی ترامپ
همزمان با انتخاب دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه به عنوان رئیس جمهور آینده کشور آمریکا، موجی از نگرانی در میان بسیاری از مردم این کشور و به ویژه فعالان دنیای تکنولوژی به وجود آمد.

واکنش مدیرعامل اپل به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

همزمان با انتخاب دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه به عنوان رئیس جمهور آینده کشور آمریکا، موجی از نگرانی در میان بسیاری از مردم این کشور و به ویژه فعالان دنیای تکنولوژی به وجود آمد. بازیگران عرصه فناوری، ترامپ را تهدیدی علیه نوآوری می دانند و همین مسئله واکنش زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک و همچنین ساتیا نادلا، مرد شماره یک کمپانی مایکروسافت را به دنبال داشته است. با تک شات همراه باشید.

 اما تیم کوک، مدیرعامل کمپانی اپل برخلاف بسیاری از بزرگان این عرصه، سکوت را به اظهارنظر در این رابطه ترجیح داد. تا این که امروز، در یادداشتی به تمامی کارکنان خود از آن ها خواست "تا دست در دست یکدیگر، به جلو گام بردارند". وی در ادامه افزود"درهای اپل به روی همه باز است ما به تنوع میان کارکنان خود در ایالات متحده و همچنین سراسر جهان افتخار می کنیم."

 تیم کوک در این یادداشت خطاب به کارکنان خود نوشت:

امروز خبرهای زیادی را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری از زبانتان شنیدم. در یک رقابت سیاسی که کاندیداها از دو جناح متفاوت هستند و هر کدام تعدادی از آرای عمومی را به خود اختصاص می دهند، طبیعی است که نتایج منجر به ایجاد احساساتی قوی در میان تک تک شما کارکنان شود. ما یک تیم بسیار متنوعی از کارکنان را در اختیار داریم که این افراد ممکن است جزو طرفداران هر یک از این دو نامزد باشند. صرف نظر از این که هر کدام از ما طرفدار چه نامزدی باشیم، تنها راه برای به جلو رفتن، در کنارهم بودن است. بیاد دارم که دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور حدود 50 سال پیش گفت:«اگر نمی توانی پرواز کنی، پس بدو؛ اگر نمی توانی بدوی، راه برو؛ اگر نمی توانی راه بروی، سینه خیز برو؛ اما هر کاری که می کنی باید رو به جلو حرکت کنی.» این نصیحت به زمان خاصی محدود نمی شود و بیانگر این نکته است که ما تنها در شرایطی می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم و وضعیت جهان را بهبود ببخشیم که به جلو حرکت کنیم. اگرچه این روزها، صحبت هایی در خصوص وضعیت نامشخص آینده وجود دارد، اما شما باید مطمئن باشید که ستاره قطبی اپل تغیری نکرده است. محصولات ما ارتباط میان افراد در سراسر جهان را برقرار می کنند و ابزارهایی را برای مشتریانمان فراهم می کنند تا کارهای بزرگی را به منظور ارتقای زندگی و در مقیاس بزرگ‌تر جهان انجام دهند. درهای کمپانی ما به روی همه باز است و ما به تنوع میان کارکنان خود در ایالات متحده و همچنین سراسر جهان افتخار می کنیم و برایمان مهم نیست که چه ظاهری دارند، از کجا آمده اند، چگونه عبادت می کنند و چه کسی را دوست دارند. من همواره به اپل به عنوان یک خانواده بزرگ نگاه کردم واز شما درخواست می کنم که اگر همکارتان را پر اضطراب می بینید، با وی ارتباط نزدیک تری برقرار کرده و درصدد رفع آن برآیید. بیاید به جلو حرکت کنیم- باهم! با آرزوی بهترین ها، تیم (Tim)

 

گفتنی است تیم کوک در دوران مبارزات انتخاباتی، به طور مشخص حمایت خود را از نامزد حزب دموکرات یعنی هیلاری کلینتون اعلام کرده بود

 

منبع: باشگاه خبرنگاران