رسوایی جدید و احتمال برکناری ترامپ
وکلای دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا در تلاشند زمان بررسی پرونده مربوط به "دانشگاه ترامپ" را تا بعد از مراسم تحلیف وی به تاخیر بیندازند.

پرونده "دانشگاه ترامپ" کار دست ترامپ می دهد؟

 وکلای ترامپ تلاش می کنند تا رسیدگی به پرونده "دانشگاه ترامپ" را تا بعد از بیستم ژانویه به تاخیر بیندازند تا این موضوع، مراسم تحلیف ترامپ وی را تحت تاثیر قرار ندهد.

 وکلای رئیس جمهور منتخب آمریکا درحالی دست به چنین تلاشی زده‌اند که شمار زیادی از آمریکایی ها با حضور در خیابان ها، کنار گذاشتنن ترامپ از ریاست جمهوری به اتهام فریبکاری و کلاهبرداری را خواستارند.

 "کریستوفر پیترسون" استاد حقوق در گفت وگو با رسانه های آمریکایی تاکید کرده است که براساس قانون آمریکا در صورت فراهم شدن ادله کافی در خصوص ارتکاب جرم هایی چون کلاهبرداری از سوی ترامپ، اعضای کنگره می توانند وی را کنار بگذارند و برای او جایگزین تعیین کنند.

 رسانه های آمریکایی امروز به بررسی راه های قانونی برای برکناری ترامپ از جمله حق افکار عمومی برای مطالبه برکناری وی در صورت ارتکاب عمل خلاف قانون، پرداختند.

 گفته می شود که ده‌ها هزار آمریکایی روز جمعه در پیام هایی اینترنتی با عنوان "ترامپ را برکنار کنید"، برکناری وی را از کنگره مطالبه و تاکید کردند که ترامپ را فردی کلاهبردار، نژادپرست، ضد مهاجر و قائل به تبعیض میان زن و مرد می دانند.

 رییس جمهور منتخب آمریکا درگیر پرونده‌ای قضایی است که بر اساس آن، دانشگاه وی که سال 2010 تعطیل شد، به گمراه کردن هزاران نفر که بابت شرکت در سمینارهای یادگیری استراتژی‌ سرمایه‌گذاری ترامپ، 35 هزار دلار شهریه پرداخت کرده‌اند، متهم است. 

 

منبع: پایگاه خبری شبکه العالم