اردوغان از بزرگترین آرزویش میگوید
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: در پی برقراری آتش بس فراگیر، تحولات برای حل بحران سوریه امیدوار کننده است.

اردوغان: بزرگترین آرزویم پایان درد در سوریه است!

اردوغان با اشاره به تلاشهای کشورش با روسیه در خصوص برقراری آتش بس فراگیر در سوریه و پیگیری موضوع برگزاری نشست آستانه برای مذاکرات معارضان و دولت سوریه گفت: بزرگترین آرزویم پایان یافتن درد و رنج ها و ناراحتی ها در سوریه است. اردوغان اضافه کرد: می خواهیم که این تلاش ها نتیجه داده و راه حل سیاسی زمینه را برای پایان دادن به رنج ها و درد های برادران سوری فراهم کند.

او در خصوص عملیات سپر فرات ترکیه در خاک سوریه نیز ادعای پیشین خود را تکرار کرد و گفت: عملیات الباب در کوتاه مدت به پایان رسیده و به دنبال آن در راس شهر منبچ، سایر مناطق مرزی نیز از عناصر تروریستی پاکسازی خواهد شد. رئیس جمهوری ترکیه مدعی شد: عملیاتی که ترکیه در فراسوی مرزهای خود دنبال می کند، مداخله در امور کشورهای دیگر نیست.وی همچنین مدعی شد: ترکیه موثرترین مبارزه را با داعش در منطقه دارد. 

او با تاکید بر اینکه ترکیه به مبارزه خود با سازمان های تروریستی ادامه خواهد داد، اظهار کرد: حامیان این سازمان ها نیز از برخورد قهرآمیز ترکیه در امان نخواهند بود.

اردوغان ادامه داد: ترکیه اکنون برای استقلال خود مبارزه می کند و اگر در این مبارزه موفق شود، اهداف بزرگ 2023 خود را تحقق خواهد بخشید.


منبع: ایرنا