روز تحلیف ترامپ نامگذاری شد
رئیس‌جمهور جدید آمریکا روز تحلیف خود را به صورت رسمی "روز ملی وطن دوستی" نام نهاد.

روز تحلیف ترامپ ... روز ملی وطن دوستی 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در کنار سایر دستورات اجرائی که روز اول ریاست جمهوری خود به امضا رساند، روز تحلیف خود را نیز به عنوان روز وطن دوستی نام‌گذاری کرد. ترامپ هدف از انتخاب این نام را "تقویت پیوند میان مردم آمریکا و کشورشان" اعلام و همچنین نسبت به وظایف دولت در قبال مردم آمریکا تجدید پیمان کرد.

این در حالی است که ترامپ با انتقادهای زیادی در داخل و خارج آمریکا مواجه است. باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز تحلیف خود را با عنوان روز آشتی عمومی اعلام کرده بود. پیش از او نیز جورج بوش در سال 2001 روز تحلیف خود را روز سپاس و قدردانی نام نهاده بود.

در اعلامیه تعیین این روز آمده است: یک غرور ملی جدید روح آمریکایی را به هم نزدیک‌تر و قلب‌های آنها را سرشار از امید می‌کند.

در ادامه این اعلامیه آمده است: ما یک ملت هستیم که سرنوشت و هدفی مشترک داریم. آزادی حقی است که تمام آمریکایی‌ها همزمان با تولد از آن بهره‌مند می‌شوند و برای حفاظت از این آزادی باید به ارزش‌ها و میراث مقدس خود ایمان داشته باشیم.

این لحن بازتابی از سخنرانی ترامپ در روز جمعه بود که خطاب به جمعیت گفت: از امروز به بعد قرار است که فقط آمریکایی‌ها و آمریکا اول باشند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش نیز گفته بود: زیربنای تمام سیاست‌هایمان پیوند کامل به آمریکا از طریق وفاداری به کشورمان خواهد بود و ما وفاداری خود به یکدیگر را بار دیگر بازمی‌یابیم. زمانی که شما قلبتان را به روی وطن دوستی باز کنید دیگر هیچ جایی برای تعصب باقی نمی‌ماند.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا همچنین یک روز بعد در اولین حضور رسمی خود در این سمت در دیدار با 400 تن از اعضای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ادعا کرده بود که "خداوند به دلیل سخنرانی او باران را قطع کرد!"



منبع: ایسنا