ماجرای جنجال دونالد ترامپ با قضات
 ترامپ در توئیت سوم خود نوشت: به وزارت امنیت داخلی دستور داده ام تا افرادی را که وارد کشور می شوند به دقت بازرسی کنند. دادگاه ها اما کار را خیلی سخت می کنند!

 

دونالد ترامپ قضات آمریکایی را هم تهدید کرد 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: نمی توانم باور کنم که یک قاضی این چنین آمریکا را در معرض خطر قرار دهد. اگر اتفاقی رخ داد، او و نظام قضایی را مسئول بدانید. اشاره ترامپ به «جیمز رابرت» قاضی فدرال شهر سیاتل ایالت واشنگتن است که روز جمعه فرمان منع ورود اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن به آمریکا را به حال تعلیق در آورد.

 دونالد ترامپ روز یکشنبه در توئیت دیگری در این رابطه مدعی شد: قضات آمریکا درهای کشور را به روی تروریست های احتمالی و افرادی باز می کنند که منافع ما را در دل ندارند. آدم بدها به شدت خوشحال هستند!

 ترامپ در توئیت سوم خود نوشت: به وزارت امنیت داخلی دستور داده ام تا افرادی را که وارد کشور می شوند به دقت بازرسی کنند. دادگاه ها اما کار را خیلی سخت می کنند!

 وزارت دادگستری آمریکا درخواست تجدید نظر در حکم تعلیق ممنوعیت ورود را داده است. دادگاه استیناف این پرونده روز یکشنبه فوریت درخواست تجدید نظر را رد کرد و به دولت فرصت یک روزه داد تا پاسخ خود را به رای دادگاه اعلام کرده و مستندات بیشتری ارائه دهد.

 دستور اجرایی اخیر ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور خارجی واکنش های بسیاری را به دنبال داشته و به تظاهرات و اعتراض شهروندان آمریکا و دیگر کشورها منجر شده است.

 اعتراض ها در این زمینه هفته گذشته به وزارت امورخارجه آمریکا و نهادهای قضایی این کشور هم راه یافت و در اقدامی که واکنش تند کاخ سفید را به دنبال داشت، ده ها دیپلمات این کشور در یک نامه درون سازمانی به سیاست جدید دولت خرده گرفتند.

 در اقدام اخیر دیگری که نارضایتی مقام های دولت جدید را بر انگیخت، «سالی ییتس» سرپرست موقت وزارت دادگستری آمریکا از وکلای این وزارتخانه خواست که از دستور اجرایی ضد مهاجرتی ترامپ دفاع نکنند. این اقدام ییتس موجب شد تا ترامپ به سرعت فرد دیگری را جایگزین او کند.

 

منبع: ایسنا